måndag 30 augusti 2010

Imorgon drar jag

Har inte blivit så mycket skrivet här för det är så mycket att göra hela tiden.
Men nu är jag iallafall officiellt utbildad Open Water Diver (typ första steget) helgen har varit full av dykning i torrdräkt i Vätterns vatten. Det är så fysiskt tungt så man är helt mör i kroppen efteråt. Dykpaketen är tunga och dessutom är det fysiskt ansträngande att simma i vattnet, men kul! :) och läskigt :)
J var med för att fräscha upp sitt dykcertifikat i helgen, var 10 år sedan han dök. Men han var bara med lördag och sedan blev han förkyld. Det är ju rätt typiskt minsann. Dessutom känner jag av ondo i halsen och jag är inte så nöjd med detta. Så typiskt att man ska bli sjuk när vi äntligen ska åka iväg. J var dålig igår, men idag verkar han mycket piggare så jag är ändå lite positiv och hoppas att jag klarar mig med att vara hängig på flyget och sen pang så är jag pigg och fräsch så fort vi anländer!! Det kan gå... :)

För idag eftermiddag påbörjar vi vår resa, första stopp sthlm, där vi ska kvarta hos mina föräldrar och sen ta en snortidig taxi till Arlanda imorgon. Sen bär det av mot spännande saker och äventyr samt värme! Det ska blir supernajs!
Jag kommer inte väga mig idag (om någon kom ihåg min ambition) jag har vägt mig hemma och det ser bra ut och jag hinner bara inte iväg och fixa med det också idag, så det får blir när jag kommer hem.
Jag hoppas kunna hålla mig stadig när jag är borta men får se lite vad det egentligen finns för mat osv. kan vara svårt att räkna, men jag ska absolut inte börja med några större portioner utan hyser hopp om att klara mig som sagt åtminstone ganska neutralt.
Hoppas att ni som läser har det bra även medan jag är borta :)
/Annan

3 kommentarer:

  1. Jag hoppas ni får det fantastiskt!! :D Här hemma blir det nog lite tristare och gråare men det får vi leva med ett par veckor!
    Pöss!

    SvaraRadera
  2. Hoppas ni får en underbar resa!!! Massor med frukt och grönt så kommer det att gå galant ;-)

    SvaraRadera
  3. Oh, drömmer om att kunna dyka även fast jag inte ens kan vara under vattnet utan att hålla för näsan. =)

    Ha en underbar resa och njut av allt gott, bara i lite mer måttliga mängder kanske.

    Ha det så bra!

    SvaraRadera