onsdag 4 augusti 2010

Ny vv-vecka, nya mål

Som jag kanske nämnt så är min lokala vv-klubb sommarstängt, vilket innebär att jag inte vägt mig på två veckor  där. Min våg hemma visar helt godtyckla siffror verkar det, så jag bestämmer mig för att bara lita på vv-vågen.
Efter att mitt dags"behov" hoppade ner till 29 och veckobonusen till 42 är det som att jag tar större del av den och har haft mycket svårare att spara pp. Det har också kännts som att jag nog inte går ner så mycket, inte upp heller, men det är ju ner jag ska!!! Därför har jag nu efter moget övervägande beslutat mig för att jag ska bara äta 29pp per dag och om jag måste ta bonus denna vecka så ska jag bara ta 15 pp. Om exakt en vecka kan jag väga mig på riktigt och beroende på resultat så får vi se lite hur jag ska hantera pp i fortsättnignen. Jag känner iallfall att jag vill få lite skjuts på det här nu.

Om fyra veckor åker jag och J på 2 veckors semester till Borneo och då har jag tänkt vara lite snällare mot mig själv. Men inte för snäll, märk väl. Jag kommer fortfarande räkna och hålla mig inom tillåtet gränsvärde, men jag kanske inte sätter såna här egna lägre mål. Dessutom vet jag av erfarenhet att på en aktiv semester så rör man bra mycket mer på sig än en vanlig vardag vid datorn. Som jag ska gå till nu...

Ha det bra sålänge!
/Annanpannan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar