måndag 2 augusti 2010

Träning?

Det har smugit sig på det där. Men nu känner jag mig lite sugen på att börja med någon riktig träning. För alltför länge sedan gick jag på friskis och svettis och det funkade rätt bra. Men jag saknade att det var sådär jättekul. Hade jag sällskap så var det mycket bättre. Förra terminen gick jag en nybörjarkurs i Crawl. Det var kul. Det kändes kul att få övningar och hela tiden försöka förbättra sig. Jag tycker mycket om vatten också, så det passade mig av flera anledningar :) För övrigt cyklar jag till jobbet varje dag, en nätt sträcka på 5 km. Det är inget motionspass direkt, men känns ändå bra. De senaste tre dagarna har jag även tagit tag i att göra några ryggövningar som ska hjälpa min datortrötta rygg att inte bråka med mig så mycket. Det är bra, men det är bara små insatser och jag känner att jag skulle kanske orka något mer nu, ta ut mig lite. Kollade schemat på friskis denna vecka kanske blir det ett litet pass. Sen till hösten får vi se. :)
Hur tränar ni?
Ha det
/Annanpannan

1 kommentar:

  1. För tillfället är det bara jogging och promenader. Men till hösten blir det mer. Då startar fortsättningskursen i bugg som jag går på tillsammans med maken, en gång i veckan, 1,5 timme som man är helt slut efter. Sen ska jag och några kompisar testa afrikansk dans i höst, blev sugna efter en möhippeaktivitet. =) Sen ska jag bli medlem på SATS så jag fortsätter springa även när det blir halt ute och då kommer jag nog börja på andra gruppaktiviteter och så, är lite nyfiken på spinning.

    Så inte så mycket nu men mer kommer i höst.

    SvaraRadera