tisdag 3 augusti 2010

Tapas & trädad cykel

Igår blev det som rubriken antyder tapas till middag. Å det är så gott att sitta och plocka bland allt! Men tyvärr så visste jag att jag inte hade mycket kvar av min veckobonus, så därför blev det med en sällsam kontroll som jag tog för mig av det nyttigaste. Jag smakade av nästan allting, men J fick proppa i sig merparten. Jag skrev upp det jag åt och räknade på måfå hemma sen och jag klarade mig iallfall med min VB, vilket känns bra.

Igår blev det bara cykeltur till jobbet, eftersom min cykel förolyckades i fredags under ett fallande träd. Trädet landade delvis på min cykel vilket ledde till att pakethållaren blev ihoptryckt och hjulet något äggformat. Därför lämnade jag in cykeln på reparation, turligt nog så ska jag få hämta den idag, så frånvaron blev kort!




När vi alltså ätit tapas, så kände jag inte för att missa den lilla vardagsmotion jag får, utan J och jag slog följe och promenerade större delen av vägen hem. Uppskattnignsvis gick vi i 45 minuter, sen var det okej för mig att hoppa på bussen den sista biten. :)

Idag måste handlas. Försöker febrilt komma på några bra maträtter som kan lagas som är bra pointsmässigt. Vi är ganska bra på att spontanhandla bara till idag eller möjligen två dagar. Men nu har jag stor lust att köpa på mig lite, så att man slipper handla varannan dag...
Om någon hinner in med ett tips, så mottages det tacksamt!

Ha det!
/Banananana

2 kommentarer:

  1. Hello Bananas!! här är en smarrobarro fisk: http://ylletfilosoferar.blogspot.com/2007/08/smarrig-fisk.html (hyffsat pp-billig tror jag)
    god paj: http://ylletsmat.blogspot.com/2009/08/het-kycklingpaj.html (den är beräknad på gamla pointsvärdet).

    Jag gillar matlistor! Om inte annat för att det underlättar att komma hem från jobb och dagis och veta att det finns grejer hemma till att laga nåt.

    SvaraRadera
  2. Tack! Jag räknade på båda och det var ca 10pp/stycket (då räknade jag med 1,5 dl ris och 1/2 dl majs till fisken). Inhandling har skett också. för övrigt blev det blomkål och broccoli-gratäng samt bulgurpaella. Köpte också en falukorv, väldigt propointsvänligt :D

    SvaraRadera