fredag 6 augusti 2010

Torsdagsfisk

Tur! Idag hade jag bestämt att jag måste faktiskt ta mig iväg på någon träning. Måste är fel ord jag vet, men jag ville verkligen det. Mitt enkla val är att gå och simma. Under vårterminen gick jag en nybörjarkurs i crawlning. Det var roligt, men jag är verkligen ingen stjärna på det än... Däremot så gör det simningen enklare. Under kursen så fick vi nämligen göra massor med olika övningar då vi simmade. Simma med knutna nävar, simma bara med armar, simma bara med ben osv. Sådant gör det mycket enklare för mig att faktiskt se simningen som träning och något som jag orkar genomföra. Det var klart lättare med en tränare som bestämde, men det fungerar rätt okej på egen hand också. 
Det som var tur, som jag skrev, var att jag även fick sällskap! Så en halv timme av anfående simning har hunnits med idag redan! Så himla skönt att veta att det är gjort ju! Känns så bra att jobba och bli trött, men jag har lite svårt att motivera total utpumpning längre perioder. För det behöver man någon som kör lite med en :) Det får bli i höst det.
Hur har det gått för er, har ni kört hårt, medelhårt eller blir det kanske imorgon?

Ikväll blir det Arla fisk till middag som yllet tipsade om:
http://ylletfilosoferar.blogspot.com/2007/08/smarrig-fisk.html


jag har räknat ut att det blir 10pp om jag äter det med 1,5 dl ris och 0,5 dl majs
Ps. Varför måste det vara poäng på majs! Jag älskar ju majs :(



Det är något suspekt med tiden på mina inlägg. Om jag väljer automatiskt, så blir det inte alls nutid utan, helt fel helt enkelt. Var får blogger tiden ifrån, någon som vet?

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag fick en sån peppkommentar av dig och jag tycker det är kanoners att jag lyckats hitta hit. Roligt att du också kämpar, utan er viktbloggare får jag ingen inspiration alls.

    Och som du skrev till mig i kommentaren ang. om det hade varit min första "dag" att förändra min situation så hade jag blivit mosad som en pannkaka direkt. Jag skrev det nämligen till min PT innan. Jag hade blivit helt förstörd.
    Ibland borde folk bara vara tysta.

    Stor kram till dig!
    /Benita (http://itsallabouttakingcontrol.webblogg.se)

    SvaraRadera
  2. Hej söting!! Sönt med sim!! Jag börjar så smått bli träningssugen igen. Har inte rört mig mycket alls under semestern. Men det blir bättre när jag börjar jobba igen, då har jag lättare att planera in det i min dag.
    Krejm.

    SvaraRadera