lördag 7 augusti 2010

Om att avstå

Igår blev en sån kväll då det inte känns särskilt kul att avstå. J och jag gick lite på stan efter jobbet och bestämde oss för att gå ut och äta någonstans för att utnyttja att det äntligen var en varm kväll och för att det är trevligt. Vi gick och velade rätt länge och tyckte båda två att det kanske skulle vara trevligt med sällskap, men vem? Så när vi stötte ihop med J:s jobbarkompisar också de på väg att äta, så slog vi helt enkelt våra påsar ihop. Det var trevligt och jag var duktig beställde kött och sallad, mycket gott, och att dricka - vatten. Här kommer vi till det trisstaste. Det är inte det att jag behöver alkohol, och förvisso gick det rätt bra när vi åt mat övriga drack öl, medan jag drack vatten. Men sedan när det blir till att sitta kvar och hänga, och folk börjar beställa in mer öl och tom drinkar, då är det inte så kul att sippa på sitt vatten mer. Det är inte det att jag vill ha sprit/öl/vin egentligen, utan snarare att det är jäkligt trisst att sippa vatten. Så när J gick iväg och skulle ha en drink, så bad jag honom köpa mig en sodavatten med lime och mynta, inspirerad av de andras Mojitodrinkar. Ibland är det bra att ha någon att skicka iväg med konstiga beställningar :) Det kändes lite roligare att sippa den, dessutom blev den alldeles för sur, så det tog sin lilla tid att dricka upp.



Så när jag kom hem och överslagsräknade så insåg jag att jag hade gått en halv poäng över 29, vilket är mitt mål den här veckan (och även min dagliga pp.budget). Då blev jag lite nere. Visst borde jag varit nöjd, men det kändes så knasigt att ha avstått och avstått och avstått och så går jag ändå över. Även om det är det minsta minsta. Jag tycker själv att det är lite småknäppt och idag känns det bättre. Men jag skulle vilja känna, shit vad jag var duktig som avstod. Istället blev det en överhängande känsla av att vara tråkig och torftig :)
Nej nej bort med det, jag var ju faktiskt grym. Vilken karaktärsstyrka! Jag har verkligen bestämt mig!
(Man kan/måste alltid försöka övertyga sig själv :) )

Ha det fint
/Annan

1 kommentar:

  1. Om man beställer en alkoholfri drink i baren så kan man få riktigt snygga drinkar ibland. Såna som ser ut som riktiga drinkar. Då blir det lite roligare.

    Du ska vara stolt att du hade sån karaktär.

    SvaraRadera