onsdag 11 augusti 2010

Veckomålet avklarat!

Förra veckan satte jag upp ett mål, att förutom mina 29pp per dag (som är vad jag får äta enligt vv) så skulle jag bara ta högst 15 pp på veckan (där har jag eg. har 42 pp). Jag kan nu konstatera att målet är avklarat . jag har ätit endast 10 pp utöver dagsransonen denna vecka! Känner mig stolt över det!
Skälet att jag ville ta ner min konsumtion lite var att jag inte känner att något händer och jag ville få en skjuts. Men jag har inte kunnat väga mig på riktigt på tre veckor, så egentligen kan jag inte säga att inget händer, det var mest en känsla. Idag om några timmar ska jag väga mig, ser fram emot det. Hoppas verkligen att jag fått lön för mödan!
När jag imorse konstaterade att det har gått bra, att jag uppfyllt målet, så säger J direkt:  Vad är målet nästa vecka?! Han är hård han :) Men det är bra. Jag avvaktar dock tills jag vägt mig idag med att sätta mål för veckan .Jag behöver ha lite koll på hur det går först. Nu är det som sagt tre veckor seadan sist och då vägde jag 79,5 kg. Jag hoppas på minst ett kilo ner för att det ska kännas bra, men vi får se. (då tycker jag att jag sätter målet lågt... :) )
Som sagt vi får se!
/Annan

Ps. Fick en kommentar på mail om att vissa inte kan lämna kommentarer på min blogg, pga att de inte har något sånt id som efterfrågas. Den inställningen var inte medvetet gjord och det är fixat nu, så feel free att skriva om du inte kunnat förut!

3 kommentarer:

  1. Duktigt!! Hoppas det går bra på lunchen. Jag tror det. Allt talar ju för det, du har ätit bra, rört på dig och din kropp har förändrats? :)
    Jag är lite lessen att jag inte kan gå idag men tänker mig att det är bra att jag är det och inte ser det som en lättnad? :)
    Jag hade velat köpa en sån där klicker. :(
    Ses om några timmar bejbi!!

    SvaraRadera
  2. Toppenbra msåte jag säga. Letar febrillt efter nya fräscha bloggar att följa då jag själv ska börja räkna propoints igen. jag är glad att jag fann din. Länkar till dig men om det inte är ok så säg bara till.

    SvaraRadera
  3. Verkligen stort lycka till på VV idag! Och jättekul att du börjar få en massa komplimanger, det är mer värt än några hg hit eller dit på vågen ju ;-)

    Nu funkar det att kommentera, yeah!

    SvaraRadera