onsdag 11 augusti 2010

Glad!

Ja, det gick bra idag alltså. :) Jag är glad! Jag hade som minimål 1 kg som sagt. Det har ju trots allt gått tre veckor och jag har haft en genomsnittlig takt på 0,7 kg/vecka förut. Jag vill inte pina mig själv utan brukar istället räkna 0,5kg/vecka som realistiska mål och ibland slänger jag till ett extra kg eller så när jag räknat delmål.
Men sist jag vägde mig så hade jag endast gått ner 0.1 kg vilket är sämst hittills :(
Därför ville jag vara extra snäll och inte hoppas på för mycket. Men tro och hoppas är ju olika saker, och ärligt talat så hoppades jag på 1,5 kg ner. Därför blev jag väldigt glad när vågen visade 77.6 (1.9 kg ner). Det betyder att jag uppfyllt mitt delmål 10% som var 78 kg och lite till...
Jag känner mig nöjd och det är förvisso belöning nog, men jag funderar ändå på att hitta på en belöning för detta, vi får se vad det kan tänkas bli.

På lunchen hämtade vi ut våra biljetter till alla olika saker vi ska göra på Borneo (det är förvisso en belöning i sig!) Så nu känns det bara närmre och närmre :) :) :) Knappt tre veckor kvar nu...

Ha det bra alla
/en glad en

3 kommentarer:

  1. Tjoohooo! Det är ju helt fantastiskt! 10 % ner är ju kanon. Ett stort grattis från mig! Nu blir jag ännu mer sporrad. Tack ska du ha.

    SvaraRadera
  2. Grrrrattis =) Bättre än väntat alltså och lite mer därtill. Små moln under fötterna nu va? Härligt kämpat!

    SvaraRadera
  3. Ja visst vet ni! :) Glad och lätt under fötterna :)
    Tack!

    SvaraRadera