onsdag 18 augusti 2010

Vägdag igen

Så snart är det dags för invägning igen. Tror det gått bra, men man vet ju aldrig. Jag åt 29pp/dag och 20pp av VB. Det är inte hälften och jag tycker nog att det borde räcka. Det enda jag kan känna är möjligen att jag slarvar litegrann med att höfta decilitrar och hekton hit och dit. Det är så himla svårt när man äter något som någon annan lagat och denna vecka har jag inte hunnit laga hemma-mat någon kväll alls :(
Vi får se. Om det går dåligt så tror jag det är skälet isf.

Ikväll är första passet för dyk i vatten, det ska bli spännande. Är lite nervös faktiskt! I måndags var det bara teori, men nu är det ju dags att faktiskt få gå ner i vattnet och andas där. Det är bara i en pool, men tillräckligt spännande måste jag säga!

Tyvärr blir det inte mycket annan träning denna vecka (vilken i vanliga fall sträcker sig till ett pass i simhallen), men jag cyklar ju varje dag. Det är jag glad för.
Nästa vecka börjar dock min crawl-kurs, det är bra. Då blir det något. Sen kanske det blir något mer också, men det tänker jag inte på förrän vi varit iväg på resan. Det är knappt två veckor kvar nu :)

3 kommentarer:

  1. Lycka till med vägningen, hoppas det blir ett stort minus :D

    Angel

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Jag är förtillfället arbetslös, när jag har haft praktikplatser, så orkar jag inte gå på morgonen.

    Förr har jag tyckt att det varit jätte jobbigt att gå med stavarna. Jag har fått ont i axlarna dagen efter. Men dessa 10 dagar har det gått riktigt bra! Kanske har jag kommit på tekniken? Fördelen med stavarna, är ju att dom hjälper en, så att man liksom drar sig framåt, varpå man ökar takten.

    Lycka till med vägningen!

    // Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Svar: Okej då förstår jag :)

    Härligt med crawl, det är verkligen roligt. Men jobbigt ;)

    Krams

    SvaraRadera