torsdag 28 april 2011

16

Igår skulle jag och J ha klättrat. Men i sista stund ändrades planerna och han behövde åka iväg och öva på en grej med några grabbar (never mind). Besviken blev jag, det var länge sedan jag klättrade i hall nu! (eller egentligen bara en vecka när jag tänker efter :) ). Dessutom var det sedan i  söndags jag tränade något utom min vardagliga cykling, så jag kände att det var dags för något! Så jag bestämde mig för att jag var tvungen att springa på kvällen istället. Det kändes inte kul, men man måste ju göra något eller hur! :)
Efter att ha smällt i mig en burgare och en halv öl på stan med J, så begav jag mig hemåt och började vänta på att maten skulle smältas. Under tiden hann jag betala räkningar och hänga tvätt.
Sen var det dags och jag gav mig ut. Tur att jag hade bestäm mig innan, för det kändes inte kul alls :)

Jag sprang igår detta pass:
cykling till spåret som del-uppvärming, 3min gång och 1 min spring uppvärming
2 min gång, 9 min spring, 2 min gång 8++ min spring, ca 5 min gång
++ kom sig av att jag trodde att runkeeper sa fel till mig, så jag vågade inte sluta springa förrän jag kollat upp det.
Såhär i efterhand kan jag säga att jag hade nog lätt klarat av en minut till på varje intervall, men det var en ganska behaglig runda ändå.

Jag har slutat med inställningen att runkeeper säger till efter varje minut, vilket är skönt. I början räknade jag minutrarna, men nu känns det skönare att inte veta och bara springa :)
däremot har jag lagt in "keys" för varje halvkilometer, men jag tror jag ska byta till varje kilometer, för även halvkilometrar är lite störigt ibland :) Känns som att jag har blivit segare iallafall.
Jag är nu inne på vecka 11 på min 12 veckors träning och börjar så smått undra vad jag ska ta mig till sen?!
Jag ska iallafall springa blodomloppet om 4 veckor, så jag kan nog öva på att springa 5 km några gånger innan dess. Men sen?

2 kommentarer:

  1. Superbra! Det finns så många andra lopp att springa :-) Jag ska springa Vårruset 4/5 i Växjö, och två lopp till i närheten den 19/5 och 28/5. Sen siktar jag på Victorialoppet (9 km) den 15 juli. Tjejmilen i sth i september, och Lidingöloppet finns också, men så långt tänker jag inte åka. Göteborgsvarvet (21 km) nästa vår tränar jag mot också.

    mvh//pernilla be

    SvaraRadera
  2. vilket jäklaranamma du har! Det hade inte varit helt fel om jag hade lite av den varan här borta oxå, men det är riktigt sparlåga här-kan ju också bero på att jag varit sjuker- annars kan det ju vara en bekväm ursäkt!
    DUKTIGA du och heja, heja! =O)

    SvaraRadera