måndag 11 april 2011

Tio tio

Har haft en superhelg i gävle med J.
Dock vaknade jag som vanligt tidigt, aldeles för tidigt. Jag använde denna brist hos mig själv till något bra och smög ut för att jogga! Jag hann en bit in i boulognerskogen och det var fint må jag säga. Vattnet i Gävleån forsade och krokusarna knallade av färg. Jag hann inte så långt på detta passa som såg ut såhär:
5 g 1 s, 2 g, 7s, 2g 6 s, 5 g.
Men jag var ändå nöjd bara att ha gjort det.
Denna gång fick jag lite håll och testade tricken djupandning samt att hålla en sten i andra handen. Det fungerade okej det blev bättre faktiskt, men inte helt 100 tyvärr.

För att svara på Elins inlägg om det här, på morgonen så äter jag oftast ingenting innan jag joggar. Jag tycker det är svårt att veta när det är optimalt att äta innan och på morgonen så har det alltid känts bra att bara köra utan mat i magen. Kan det bidra till håll tro? Jag har alltid tänkt att det är pga att man har ätit för nära... Jag får analysera det där lite mera tror jag!
Nästa pass verkar bli på onsdag förresten, för då sa M att jag ska :) Bra med sån kompisar ibland!
/Annispannis

1 kommentar:

  1. Jag tycker inte sten i handen fungerar för mig..
    När jag sprang på morgonen sprang jag också på tom mage, och min analys är att det spelade ingen roll, hållen kom ibland ändå. Men jag tycker absolut du ska analysera vad hållen kan bero på =O)
    MEN du är FANTASTISK! tidig morgon och ut, det är VERKLIGEN IMPONERANDE! heja, heja! =O)

    SvaraRadera