tisdag 12 april 2011

11

Igår sprang jag med J. Han är oftast svår att få med i början men sedan är han på. Trots att han inte direkt tränar annat än klättring så har han alltid haft (och kommer alltid ha?) bättre kondition än jag. Jag förstår inte vad den kommer ifrån? Igår blev iallafall han också lite pustig, så det var bra.
Igår sprang vi iallafall klockan nio på kvällen. Luften var aldeles lagom krispig och det var ganska varmt faktiskt. Superskönt!
Denna gången testade vi joggingspåret, och till min glädje var det helt isfritt och även ganska upptorkat tyckte jag. Dock så var det mörkt såpass sent och jag vet inte hur man beter sig för att sätta på eljusen som står där. Det får jag ta reda på en ljusare runda! J hade iallafall med sig sin strålkastare från cykeln så vi sprang runt med bara den som ledljus. Fungerade rätt bra, men jag hade inte gjort det på egen hand kan jag säga.

Det var jätteskönt med det mjuka underlaget och jag kände mig ganska snabb igår. Så döm om min besvikelse när jag ville se hur långt jag hunnit och det visar sig attt runkeeper har ballat ur och tror att jag startade löpturen i Gävle? 272km kändes inte precis rätt :)  Så nu vet jag inte hur långt det är i spåret ändå, men från den ljusa sidan kan jag säga att det får jag ta reda på nästa gång!
Spåret är iallafall 2.5 km, men jag sprang det och en sväng och lite till, så jag gissar att det blev minst 3km denna gång.
Löppasset jag körde igår var detsamma som i Gävle: 5gå,1spring (uppvärming), 2 gå, 7 spring, 2 gå och 6 spring. sedan nedvarvning genom att gå ca 3 minuter och så cykla hem igen.
Nöjd!
/Annan

1 kommentar:

  1. hm, det var kanske lite i längsta laget? 272 =O)
    själv råkade jag slå på nödbromsen till löparbandet så mitt i passet som sagt så stannade bandet -men som du säger, nästa gång får jag testa igen.
    Tänk att du redan är uppe i 11 joggingpass-hur stolt över dig själv är du inte?!
    Heja,heja duktiga du! =O)

    SvaraRadera