måndag 2 maj 2011

för 17. det börjar bli trisst nu? :)

Men jag kan ju börja med att skriva om att jag och J kom iväg och klättrade i fredags efter jobbet. Men först blev det picknick i en vitsippsbacke, å vad härligt!
När vi väl kom till hallen var klockan sju. och då kom vi på att hallen stänger kl. åtta om det inte finns någon där som kan låsa förstås. Lite trisst, för man vill gärna ha två timmar på sig där iallafall.
Lite tur var det, för det fanns faktiskt någon som hade möjlighet att låsa där, så vi kunde vara där i en och en halvtimme iallafall.
Jag testade på överhänget igen, en blå. Den är verkligen så jobbig så att jag svär hela tiden :) Jag svär inte ofta annars men just när jag ska ta i vid klättring och det är sådär kämpigt och läskigt, då gör jag visst det.
Iallfall. Jag kom förbi där man behöver knäppa loss sig, men sedan var det ett ställe där jag liksom behövde kasta mig på ett grepp. Jag testade nog två gånger självmant, och sen sa J att en gång till måste du försöka. Sen fick jag komma ner. (utan att ha klarat det). Men när jag stod på golvet sedan och tittade på stället där jag inte kom upp, så hittade jag ett litet litet grepp för foten. Hade jag sett det däruppe hade det nog gått. Ibland är det så lite som krävs.

Löpningen då. Ja, i går morse blev det av igen. Jag steg upp och gav mig ut. Utan lust. Men när jag väl börjat kände jag mig mest duktig :)
Jag cyklade till spåret och gick 3 + sprang 1 som uppvärming. därefter 2 gå, 10 spring, 2 gå, 9 spring och så 3-4 minuter gå för att varva ner + cyklingen tillbaka.
Det var kallt och friskt, men solen värmde på vissa ställen, vilket var väldigt skönt :)
Det var rätt jobbigt de sista minutrarna på 9:an, men annars tyckte jag det gick mycket bra. Och jag klarade det, vilket är viktigast!
Nästa pass är ett långt tror jag skulle springa 17-18 minuter i sträck. Jag har inte planerat in tid för det, men funderar på imorgon lunch. Vi får se.
På onsdag hoppas jag det blir klättring med E, eftersom hon är tillbaka från semester igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar