fredag 27 maj 2011

Blodomloppet (23)

För första gången sprang jag igår 5km i ett sträck. Mitt enda mål var att springa på i min vanliga fart och se till att orka springa hela tiden.
det gjorde jag!
Tyvärr blev det något fel med tidtagningen på mig, förhoppningsvis löser det sig. Så jag kan bara säga att det var ca 33 minuter det tog för mig.
Surt ändå, när jag för en gångs skulle springer ett lopp (mitt allra första!) och så får jag ingen tid.

Nu letar jag efter ett nytt löpprogram med lämpligt mål. Tips?

2 kommentarer:

  1. Jättebra! 33 min är riktigt bra om det är första gången du orkat springa 5 km. Starkt jobbat!

    Öka distansen till 7 km med samma tempo är mitt tips, det tänker jag göra. Den 15/7 springer jag Victorialoppet (9 km) på Öland och innan dess ska jag klara minst 12 km under träning. Nu innan Blodomloppet (5 km) hade jag klarat 9 km på träning en gång. Då vet man att man klarar distansen och lite till och slipper oroa sig över just den biten.

    Det finns en del 10 km-lopp överallt i Sverige att anmäla sig till. Jag gillar att springa lopp, då blir träningen mer på allvar.

    mvh//pernilla be

    SvaraRadera
  2. Men DU!!!
    Vad du är grym!!!
    Tråkigt med tidstrulet men FANTASTISKT av dig!!!
    Tyvärr har jag inga tips på att fortsätta, men med ditt engagemang kanske du ska sätta någon present att få ge dig/köpa till dig när du når 50st pass?
    Något som DU verkligen velat ha men tänkt "det är för dyrt" =)

    SvaraRadera