onsdag 4 maj 2011

Jag minns att jag sprang.... (18)

Det är ju inte så konstigt för det var imorse nämligen :)
Jag är stolt över mig själv för den här gången fanns det ingen lust någonstans (eller jo, någonstans måste det kanske ha funnits eftersom jag gjorde det till slut?)
Jag vaknade med huvudvärk efter att ha gnisslat och pressat tänder under natten. Det är alltid lika tråkigt och huvudvärk gör inte att man blir sugen på joggning heller.
Men jag hade ju bestämt!
Ut med mig bara. Joggningen blev idag lite längre än planerat eftersom RunKeeper strulade igen och inte hittade någon GPS-signal. Mitt första inlagda intervall var 1.2 km gå, men eftersom GPS signal saknades så kunde appen inte räkna ut när jag gått denna sträcka. Så efter ett tag kollade jag och insåg misstaget och då hade jag gått längre än så det är jag säker på. Men då satte jag iaf igång övriga intervall därifrån och till slut var jag tvungen att springa några varv i trädgårdsföreningen för att inte komma fram till jobbet innan jag hunnit med allt i passet. På ett sätt var det trisst, för målet var ju att springa till jobbet och jag ville eg. inte ta extra tid. Men på ett annat sätt var det skönt. Att känna att jag orkade pinna på fast jag inte " behövde". :)
Nästa gång ska jag ha bättre koll på appen.
Positivt var iallafall att jag under löparpasset hann nästan 5 km, och jag är säker på att jag hade gått ganska långt då (minst 1 - 1,5 km.)
Sträckan till jobbet är 5.3 ungefär och jag sprang ju runt på slutet vet jag. Så sammanlagt blev det absolut mer än det. och det är ju bra! :)
så jag tog mig 4.98km på 35.04. Det känns bra tycker jag. Kanske jag ska ha som mål att klara mig under 35 på blodomloppet iallafall? Känns ju helt rimligt tycker jag!
Passet idag var för v.11 det tredje och löd såhär:
Uppvärmning: Gång 1-1.5km + 1 min jogg
2 min gång, 20 min jogg, 5 min gång, 1 min jogg (och 5 nedvarning)
Jag är supernöjd att jag orkade jogga 20 min i sträck. Bäst hittills. jag tog det lugnt absolut, men jag gjorde det minsann :)

3 kommentarer:

  1. Det känns alltid bra när man motionerat fastän man liksom inte var så sugen, man ångrar ju aldrig ett träningspass efteråt. Bra jobbat!

    Jag höll på att bli galen av Runkeeper och det en av anledningarna till att jag köpte klockan i stället. Jag har testat Runkeeper, Löparappen och Endomundo men fick ingen av dem att funka i slutet. Runkeeper har helt klart varit den jag gillat mest och som funkat bäst. En gång fick jag ordning på den efter att ha tagit bort appen och laddat ner den igen. Hoppas du får ordning på den, inte lika kul att springa utan sina manicker när man väl vant sig.

    SvaraRadera
  2. Fortfarande imponerad här borta!
    heja,heja! =)

    SvaraRadera
  3. Hittade idag en grej som kanske gjorde att Löparappen och Endomundo inte funkade... pinsamt men jag hade någon inställning att de programmen inte skulle veta vart jag var någonstans, blir ju väldigt svårt för apparna att mäta sträckor då... Har inte testat dem men de funkar troligtvis bättre nu. =)

    SvaraRadera