tisdag 24 maj 2011

vägning efter en helg i london

Så!
London var fint, men jag hann inte med! Vi hade behövt minst en dag till, vilket ledde till att vi stannade i stan så sent att vi fick ta en toksen nattbuss till Stansed och hann inte sova på hotellet vi bokat och betalt, och fick alltså sova på flygplatsens mjuka golv i ca 3 timmar, innan vi var tvungna att stiga upp för passkontroll m.m. Yay.
Igår var jag minst sagt trasig inuti. Efter att ha försökt jobba i ungefär 4 timmar så drog jag hem och sov. Jag tänkte sova en timme, satte klockan på det, men jag var visst inte färdigsomnad då, så jag somnade om. Vaknade istället kvart i nio. Oups. (värre var det för J som gjorde samma habrovink och missade planer han hade på kvällen :( ) Då klev vi iallafall upp och åt en tallrik fil, en macka och ett ägg. Sen gick vi och la oss igen. Sov som stockar hela natten. Och när jag vaknade hade jag kunnat sova lite till utan problem :)
Kanske får bli en powernap senare idag?!

Dåså. Jag hade sagt till J att jag inte tänkte bry mig om något räknande i London. Det var inget jag tänkte försumma att äta goda saker denna gång. Så, jag brydde mig inte om det heller. Dock så klantade vi oss och missade att äta lunch för att vi skulle hitta det bästa stället och sånt :)
Men den mat jag räknar som toppnoteringar var iallafall detta:
-Potatissallad med den godaste lök jag ätit och mynta från Daylesford:s ekologiska affär/cafe/restaurang
- Coffe Eclairs, oj det är nog min nya favorit bakelse eller vad man ska kalla det. Vi köpte en i farten och meningen var att vi skulle dela, men den var så god så god, så jag kunde inte med att ge bort halva. J fick knappt smaka någonting :)
- Chocolate Eclairen som jag åt dagen efter var också god, men inte som den ovan. :)
- Middagen på Jamie's Italian. Det var mycket stämningen och så också. Supereffektivt kök och trevliga servitörer gjorde inte kvällen dålig alls.

för övrigt åt vi som folk gör mest :)

Så imorse så tänkte jag, det gör ingenting om jag gått upp lite, det var det värt. Så ställde jag mig på vågen.
Jag hade inte gått upp utan ner. Exakt hur mycket kan jag inte säga, men jag låg på 72+ förra veckan och idag var det 71 jämnt. :)
Av detta kan man väl dra slutsatsen att coffe eclairs verkar vara bra för viktnedgången! Eller var det sömnbristen? Jag vet inte jag...

/Annan

2 kommentarer:

  1. Va skönt! =)
    Alltså att du förväntat dig plus och fick ett minus, och att du unade dig ett london "utan krav" men kanske inte så skönt att stressa sig ignenom resan? Men å andra sidan, det brukar alltid kännas för kort på resor tycker jag =)

    SvaraRadera
  2. Härligt! Tänk att gå ner i vikt efter en sådan resa :) Ibland är det bra med lite time-out, och du promenerade säkert en hel del också.

    mvh//pernilla be

    SvaraRadera