måndag 30 maj 2011

ingen jogg ännu (edit: jo! 24)

Jag upptäckte att jag tänkte att jag skulle skriva när jag joggat nästa gång och det har inte hänt än...
Men jag klättrade ju i söndags, det är ju också något att rapportera om inte annat :)
Jag funderar dock på att dra en kort runda ikväll eller imorgon kväll. Men jag känner mig helt lost, när jag inte har något program att följa :)
Jag måste hitta ett omgående det är ett som är säkert det!
Två -tre pass i veckan och med fokus på att förbättra hastigheten på 5 km tänker jag mig.

Edit. Nu har jag googlat på träningsscheman till leda utan att hitta något jag vill köra. Det är nog lika bra att jag drar ut och springer bara...

Edit2. jag gjordet! :) godnatt

4 kommentarer:

  1. Dukton!! Jag var ute och kutade, från hjärtat, i söndags. Superjobbigt. Och mycket jox ik luften som gjorde det svårt att andas. :( Morgonspring verkar vara mer min melodi så här års!
    Träningsprogram:
    http://blodomloppet.se/items/Tr%C3%A4ningstips_Mats_Erixon_2011.pdf

    Ska försöka komma ihåg boken imorgon!

    SvaraRadera
  2. Köp juni-numret av Runners World. Där finns en massa program för nybörjare och för oss som vill utvecklas.

    mvh//pernilla be

    SvaraRadera
  3. Grundrekommendationen enligt Runners World är ett längre pass på lägre fart och ett med intervaller, tex 4 min snabbt, 2 min jogg x 6 repetioner. Sen kan man ta ett tredje pass med backträning också, det är viktigt att man blir duktig på det. Jag bangar inte för några backar längre :) Spring på mjukt underlag mest, ett asfaltspass i veckan räcker.
    Ett annat tips är att variera ställen där du springer, då blir det en helhetsupplevelse som i alla fall jag uppskattar. Jag ska upptäcka Blekinge från löparspåret i sommar har jag tänkt mig :)

    mvh//pernilla be

    SvaraRadera
  4. amazing!
    Grattis till en underbar inställning och till ditt 24e pass! =)

    SvaraRadera