torsdag 19 maj 2011

22

Igår sprang jag mitt 22:a löppass denna vår. Det börjar bli många nu! :)
Jag sprang hem ifrån jobbet, så det blev en del asfalt, men det är väl bra att träna på det nu när blodomploppet snart ska ske!
Det är ca 5 km hem och jag började med en promenad 500 meter innan jag började springa. Sen blev det 1min, 2 gå, 10 spring, 2 gå och 10 spring.
När jag var klar med det var jag mitt i en uppförsbacke så jag tog sikte på en lyktstolpe som jag såg längre fram och så ökade jag tempot. Spurtade alltså lite på slutet. Det var kanske 30 - 60 sek?
Kändes iallafall bra att jag hade ork kvar.
Detta pass sprang jag när jag var så fruktansvärt opepp, och då sa jag till mig själv att det itne spelade någon roll om det gick fort, bara jag sprang. Så denna gången hade jag faktiskt en snabbare fart, vilket känns bra.
Nu kommer jag vila i helgen (mest för att vi ska till London och jag har inte plats med skorna :) ) sen blir det ett pass på måndag kväll och så är det självast blodomloppet på torsdag sedan.
På måndag kommer jag köra ett kortare pass, 9 +8 minuter. Sedan på Torsdag, så räknar jag med att kunna springa 5 km i stöten för första gången! Tror ni det kommer gå bra? Jag hoppas det. Jag tycker iallafall att det känns kul att göra det första gången på själva loppet, för jag kommer inte satsa på någon speciell tid och då blir det ändå något jag klarar för första gången!
Annan

2 kommentarer:

  1. Jag ska också springa Blodomloppet, fast på onsdag kväll. Jag struntar faktiskt i tiden, att springa hela tiden är min enda målsättning. Till 50% sitter det i skallen. Tänk "Jag kan, det går" så klarar du det. Dra ner på tempot så snart det blir för jobbigt, då får du krafterna tillbaka igen.

    mvh//pernilla

    SvaraRadera
  2. Jag VET att det kommer gå topp för dig, det är ju bara titta på antalet löpningar du har nu och still going strong! =)
    london! vad spännande o roligt! =)

    SvaraRadera