måndag 31 januari 2011

Repris och blaj

I helgen gjorde jag Scones igen! Jag följde mitt eget recept ifrån bloggen och upptäckte då att jag glömt plita dit att det skulle vara vatten i den... Om någon möjligen har försökt, så ber jag så mycket om ursäkt. Nu är det till rättat, inte minst så att jag själv kan följa det receptet i framtiden.
I söndags bytte jag ut russinen mot hackade aprikoser och valnötter, mm. det var också gott och kan rekommenderas. Nästa gång blir det kanske fikon istället. Det är himla gott med torkad frukt i, särskilt om man äter det med ost på. Just nu har vi den superdupergoda Västerhavsosten som man kan köpa med Årstiderna, den är fin den. Salt och smakrik utan att vara stark.
Jag vägde mig imorse igen och det hade gått bra denna gång vad gäller rivstarten så ligger jag -1.8 på fyra veckor. Jag fick två olika svar och valde just denna dag det lägsta. Det kändes bättre så. Just idag.

Om någon skulle undra (tex jag när jag läser det här om 100 år) varför jag itne längre uppdaterar sidokanten med senaste invägningsvikt, så beror det på att jag väger mig hemma oftast nuförtiden. Jag har inte lyckats komma fram till hur jag ska göra med det. Förut när jag vägde mig på VV vid lunch, så var den vikten alltid lägre än den jag fick hemma på morgonen. Så hur ska jag omvandla den, det vet jag inte. En vacker dag kanske jag börjar om istället? :)

2 kommentarer:

  1. Tack sa mycket, ska forsoka ha det sa bra jag kan ;) Nej, kande inte pa vattnet, men det sag inte sa varmt ut och det blaste lite kallt i luften sa var nog inget att bada i an ialf ;) Kram kram

    SvaraRadera
  2. Hej hej
    Jag skriver till dig för att jag saknar ditt resultat i Rivstartsvecka 5 och nu börjar det närma sig rapport för vecka 6.
    Vore kanon om du kunde höra av dig med ett minus eller plus eller kanske bara ”pass” denna veckan!
    Har du redan rapporterat ditt resultat och jag har missat det ber jag så hemskt mycket om ursäkt men hoppas att du vill repetera det för mig så uppdaterar jag listan.
    Du rapporterar ditt resultat genom en kommentar på bloggen på valfritt inlägg (www.corneliatoneri.blogspot.com) eller per mail till cornelia.toneri@gmail.com eller via ett direktmeddelande till mig på Facebook.
    Vill du se hur det gick för gänget vecka 5? Kolla här:
    http://corneliatoneri.blogspot.com/2011/02/rivstart-2011-resultat-vecka-5.html
    Kram och pepp
    Cornelia

    SvaraRadera