fredag 28 januari 2011

simmet

Hej
Igår var det crawlning igen. Återigen när man gör vissa övningar så funderar jag på att jag borde träna upp musklerna lite för att orka mer och snabbare...
Det var mycket teknik igår, koncentrera sig på en sak tex ben eller armar. Det gillar jag! Dels är det lättare att göra mer rätt när man tänker på en sak och dels så tar man ut sig just där på ett annat sätt. När man simmar "allt" så blir det mer att hela kroppen blir trött och det är ju skönt det med :) Men jag gillar verkligen att blanda upp det med teknik. Igår fick vi även simma bara armar 50 m i taget med restriktiv andning. Först 50 m bara andas vart tredje armtag (det är ungefär vad jag gör normalt), sedan vart 5:e, vart 7:e och det sista vi hann med var på vart 9:e. Då var det sannerligen slut på luft. Men om tiden räckt till så skulle vi ha gjort vart 11:e också. Hade velat testa det, även om det kändes lite omöjligt :)
Jag försöker ibland räkna efter hur långt vi hunnit simma, men det brukar vara svårt att minnas allt, men igår räknade jag iaf att vi simmade 1200 m. Det är väl okej, då det bestod mycket av övningar med bara ben eller bara armar?!
Ibland önskar jag att jag gick två gånger i veckan. Men det är också rätt skönt med en. Svårt det där :)

2 kommentarer:

  1. Bra där!!! =O)
    trvlig helg på dig!

    SvaraRadera
  2. Sv: haha sa inte att det var gott, bara godaste hittills. Jag ar ju lite smakinki med maten sa helt latt har det inte var/ar det inte. At samma sak idag, det gick ialf att ata :) Jobbar inte i helgen, barnen ar hos sin pappa. Och snoflingorna ska bort, nar jag far tid :)

    SvaraRadera