torsdag 20 januari 2011

Mäta och äta!

Det var väldigt länge sedan jag mätte mig, men idag tyckte jag det var dags.
Tyvärr blev det precis samma resultat som sist, med undantag för 0,5 minus i brösthöjd :).
Men vad gör det. Jag hade iallafall gått ner (jag har visst börjat väga mig lite var och varannan dag nu, mest av lojt intresse jag räknar det inte utan kollar bara lite).

Igår blev det lite subventionerad tröstätning på kvällen. Subventionerad betyder att jag satt inte själv och moffade utan J var med på det, och jag var ändå hyfsat modest. Vi gjorde kladdkaka, men vi gjorde den på hälften kesella och hälften smör. fast med after eight bitar i. mmm! Jag åt iallafall så jag mådde lite dåligt :) Det är förresten en positiv sak nuförtiden, jag kan inte alls äta lika mycket onyttigheter utan att må dåligt som jag kunde förr. Upplever ni det så också?
Det var kladdkaka och sitta under filten i soffan och mysa. Mmm vad det var mysigt och välbehövligt igår.

Idag är det simma. Det är bra! Ska bli jobbigt, men kul!
Jag funderar ibland på det där med gym. men hua, att gå dit själv och lyfta. I don't know alltså. Hur ska de här tankarna någonsin kunna blir något beslut när jag velar så dant? :)

3 kommentarer:

  1. Tyvärr har jag ett riktigt ruggigt sötsug och blir tyvärr ävldigt sällan nöjd =O(
    mina mått står väldigt still de med...
    Vågen nyttjas flitigt fast jag inte vill för jag blir så besviken om det inte visar bra, och man vet ju inte vad den visar om en vecka då vägningen är!
    Ang. gym så har min sambo lovat att hjälpa mig med träning, för annars hade jga nog aldrig köpt gymkort...
    kladdkakan lät gott, speciellt med aftereight i!
    KUL med simningen och vad DU är duktig, heja heja! =O)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker inte det är några problem att gå ensam på gymmet, oavsett om det är gruppass, löpband eller maskinerna. Alla är där för att träna, inte för att bry sig om vad andra gör, förutsatt de inte ber om hjälp eller bara vill prata om ditt och datt.

    SvaraRadera
  3. Åhhh, jag åt också kladdkaka idag. Vi firade Erlands födelsedag och det med kladdkaka enligt traditionen ;) Är ju inte lite gott, fast jag kanske inte borde skriva sånt som kan sukta här, utan istället uppmuntra dig. Så här kommer lite peppande ord: grymt hur du kämpat med träning och kost ju. Jag såg ju lite på ert land i somras, med boken som du duktigt fyllde i varje dag. Kämpa vidare, detta klarar du galant! :) Kram

    SvaraRadera