tisdag 11 januari 2011

väget och tränet?

Idag vägde jag mig igen. Det blev -0.2 sedan förra veckan, alltid något, men jag är inte nöjd! :) Så den här veckan blir det lite mer hårdhandskar, räkna räkna inte slarva!
Jag var lite depp över det halkiga väglaget och att jag nog inte skulle kunna cykla till jobbet på länge. Men J övertalade mig att det faktiskt gick bra att cykla, så idag gjorde jag det ändå! Och ja, det gick bra! Det var ganska så bart på cykelvägarna och iom att jag har dubbdäck fram så ordnade sig de isiga partierna med.
På lunchen såg jag att solen tittade fram så jag fick med mig mysiga M på en promenad runt ån (ja jag vet att man inte kan gå runt ån, men vi gick vid ån över ån och tillbaka) det var en fin prommis, med endast ett ställe där jag halkade och pep till (med pip menar jag någon sorts dramatiskt skrik, fast skrik låter så hårt.. Hittar inget bra ord just nu.) Summasummarum så är jag nöjd med dagens vardags motion, från noll till en hel del skulle jag säga?! På torsdag börjar min simning igen, det ska bli kul och spännande att se vilken tränare det blir, det gör himla mycket för träningen. Så jag håller tummen för att det blir någon bra!


Mitt mål med veckan får bli måndag - torsdag 29 pp per dag (men 5 poängs avfärd spritt på veckan är ok)
Fredag-Söndag har jag 20 extra poäng. Ok. Deal!

Ev. blir det belöning i form av klädinköp till helgen om jag är duktig. (Vilket jag såklart kommer att vara?!) :)

Note. Flickan på bilden har ingen koppling till flickan i bloggen. Men hon simmar!

1 kommentar:

  1. Men DUKTIGA du, både cykel och promenad!
    och minus 0,2 ska du inte förringa, det är ändå ett minus!
    Kämpar du på riktigt bra nu så hoppas vi på större minus nästa vecka!
    Kul med simning och låter jättefint med en belönig i form av kläder, det förtjänar du verkligen och kan nog få dig att stå ut då det är extra svårt!
    Rätta takten! Heja, heja! =O)

    SvaraRadera