måndag 24 januari 2011

Helg

I helgen har jag ätit hemgjord glass. Den var mummms. Grädde, ägg och socker och så blandat med kladdkaka. Hej och hå vad onyttigt. Jag vet inte ens var jag ska börja räkna?! Så jag börjar om denna vecka. igen. Det här med start av poängräkning på måndag är inte precis så bra. Jag slappar ju till mig på helgen, det är inget vidare. Undra om jag ska byta dag, även om jag väger mig på måndag (för rivstartens skull).

Igår möblerade vi om i syrummet. Mest jag, men också J hjälpte mig lite. Det blev bra tror jag. Bland annat fick jag in en fåtölj som jag tänkte att jag skulle sitta och virka eller brodera i. Den är egentligen inte så skön, så vi får se om den blir använd. Men det ser iallafall lite mysigt ut tycker jag. Hoppas att detta ska leda till mer inspiration. Dessutom kasserade jag över hälften av mina sparade kassetter. Varför inte alla, kanske ni undrar? Ja. Av nostalgi? Jag sparade mina gamla barnband, samt band där jag själv pratar som liten eller sjunger. Jag ansåg att det var duktigt att slänga alla andra band jag :)

Jag vägde mig inte i morse (för jag fick frukost på sängen och ville inte väga mig med full mage... hmm är det en bra ursäkt verkligen?) men imorgon så kommer det. Jag tror glassen kommer säga sitt. Vad tror ni?
/Annan

1 kommentar:

  1. Vad jag känner igen mig! Jag kan inte heller låta bli att slappa till och "fuska" på helgen...
    Men jag vet inte hur jag ska lösa det heller =O(
    Mysigt med frukost på sängen!
    och väldigt bra med städande, möblerande och slängande...jag är VÄLDIGT dålig på att slänga och göra mig av med saker, så jag tycker DU var jätteduktig! =O)
    Lycka till med vägningen imorgon! =O)

    SvaraRadera