fredag 14 januari 2011

Fjärliskickar

Igår var första gången på fortsättningskursen i Crawl. Jag var lite nervös innan, det är ju ändå nytt på sätt och vis. Men det var mest samma gamla människor och samma tränare. Det är jättebra för henne känner jag mig helt bekväm med frågar och ber om tips. I går så tränade de som är lite duktigare och går avancerad kurs i bassängen bredvid (förra året tränade vi med dem) och det var lite skönt att slippa vara i vägen. Så det var bara jag och en tant I som jag känner igen sedan förra året. Faktiskt bra.
Vi fick som rubriken antyder träna mycket fjärilssim, men bara kickarna och inga armar, vilket var mycket jobbigt! Men bra. Jag var dock inte så duktig och fick istället höra "Titta på I på hennes fjärliskickar". Jahaja, men vad gör jag för fel!? :) Dock så fick jag beröm senare också. gör man något bra, så får man ofta veta det och man får tips när det inte blir så bra, helt ypperligt. Så jag är taggad på att fortsätta. Blev även sugen på att kanske kanske gå och träna upp lite muskelgrupper som man behöver vid simningen, så att det inte behöver bero på det att jag är dålig iallafall :) Men vi får se hur det blir med det.

Jag kan också rapportera att jag klarat av första delen i mitt mål, dvs. 29 pp/dag (+5) på dagarna mån-tors!
Så nu väntar helgen bara, där satte jag som mål 29pp/dag (+20) om jag inte minns fel. Det ska nog gå bra, men ikväll så ska vi hem till kompisar på ost och vin, det kan bli lite trixigt där. Jag vill ju inte hålla på och mäta och väga hela tiden utan vill gärna ta lite mindre men att det ska vara naturligt. Man vill inte bli uppfattad som en asket liksom :) Men svårt är det. Jag kommer ögonmåtta lite och fundera litegrann på vinet också. Förbereder iaf den här kvällen med att äta pp-snål hemlagad köttsoppa till lunch.

Ha en god helg
/Annan

2 kommentarer:

  1. Här är en viktväktare till, hittade dig via rivstart! Grattis till din superfina viktminskning =)

    SvaraRadera
  2. Roligt med simningen, duktiga du! =O)
    Och ännu mer duktiga du som hållit hela må-tors!
    Hoppas helgen gick bra för dig,
    sj så önskar jag att jag varit lika förbered som du verkar ha varit, för det blev väldigt mycket fusk i helgen =O(
    jag som inte skulle!
    men nya tag på måndag för min del! =O)

    SvaraRadera