söndag 16 januari 2011

Storlekar

Jag har just varit på stan och fått hjälp av min fantastiskt tålmodiga J med att köpa BH. Det är ju så sjukt jobbigt att hitta rätt storlekar. Och att få med precis rätt in i provrummet av alla olika sorter? Av dem jag till slut köpte, så tror jag inte att en enda var med in i provrummet från början!:) Stackars J han måste få något fint av mig känner jag!
Men det är inte så konstigt att det tar tid att hitta rätt heller då jag tydligen gått ner en kup-storlek till? Det skiljer ju lite mellan olika bh-ar, men i princip alla passade bäst men en B. Pytteliten! Jag är faktiskt förvånad. Även om de jag använder nu är för stora, så tänkte jag inte att jag borde ha en kup-storlek mindre. Det kändes helt osannolikt :) Det hade jag i gymnasiet för 100 år sen? :) Vi får se om jag kan hämta mig ifrån detta! :)
Det blev även några tröjor och en skjorta. Kul med lite nytt!

2 kommentarer:

  1. Jag borde ha gått till en särskild BH butik för evigheter sen. Jag har nog aldrig haft rätt storlek på BHs tidigare... Gick från 95C till 75E, det är ju inte en dålig skillnad. PTn sa att jag nog aldrig nånsin varit en 95. Jaja, nu sitter de som de ska i alla fall. En skön känsla.

    SvaraRadera
  2. Jag avskyr bhar!!! Man tror att man har en storlek men det kan man inte lita på, jag måste ALLTID pröva, för det beror på modellen...

    SvaraRadera