fredag 13 januari 2012

veckan som varit

I helgen så gjorde vi något planerat snedsteg vad gäller godis-kak-förbudet

Denna vecka har godisförbudet och kakförbudet gått mycket bra. Jag har varit lite småsugen men bara valt bort det. Ikväll blir det räkmackor hemma, mmmmums! Det är en klar fredagsfavorit och något jag verkligen gillar. :) 

Träningen då, i måndags var det ju simning vilket gick mycket bra och jag tog ut mig!
Jag har cyklat till jobbet 2 dagar men åkt bil hem, resterande 3 dagar har jag cyklat.
Jag har kommit fram till att jag måste cykla, annars blir det bara skräp av allt :)
Jag planerar men ser inte fram emot att ta en löprunda i helgen. Usch och fy, men jag måste komma igång ju!

Imorgon kommer P och K med barn och de vill laga choklad wienerbröd, jag kände att det var nästan det mest onyttiga de kunde komma på men J har redan glatt sagt ja, så det blir väl till att smaka iallafall... De ska även ha med dessert till maten. Jag känner att jag måste komma på några rejält nyttiga maträtter för att kompensera detta. Vi får se vad det blir, jag vill inte vara snål heller och det kan lätt kännas snålt när man får soppa tex.


1 kommentar:

  1. Lite bröd till så är soppa ett utmärkt alternativ tycker jag =)
    och speciellt om det bjuds på mycket gott!
    Vilken motionsveckostart du verkar ha haft, BRA där!
    Så nu sitter jag här och undrar, blev det årets första löppass i helgen månne? =)
    heja heja! =)

    SvaraRadera