onsdag 18 januari 2012

Pepp and win!

Fy vad viktigt det är att ladda.
Idag har jag sprungit på lunchen. Jag är väldigt nöjd att jag tog mig ut, och idag var det ett lätt val. Orsaken till detta tror jag ligger i peppen och att jag bestämt mig innan. Innan det kändes jobbigt och innan det verkligen gällde. Jag har tänkt aktivt på att jag ska springa och på sätt och vis målat upp en bild av att det kommer hända.  Egentligen började detta redan förra veckan, då jag inte sprang med lunchgänget utan sa att: -Nästa vecka, då hänger jag med! Så tänkte jag förvisso att jag kanske skulle springa lite i helgen, och det blev inget av med det, men jag visste ju att jag skulle springa på onsdag. Igår morse tvättade jag kläder och jag tänkte att imorgon behöver jag min underställs tröja när jag ska springa, jag tvättar den så hinner den torka. Igårkväll när jag hängde upp den tänkte jag aktivt på löpnignen igen: Nu hänger jag upp underställströjan så den hinner torka till imorgonbitti, då ska jag komma ihåg att ta med den. Därefter lade jag fram övriga kläder och andra saker som jag behöver. Just för att slippa göra det valet när det verkligen gäller.
Idag var det alltså inget att välja på, det var bara att ta med kläderna, som jag redan lagt fram.  Imorse kom jag dessutom på den brillianta iden att ta med keso och hallon för att få en liten uppladdning och pepp.
Man kan säga att jag har laddat för det här ända sedan förra veckan. och aktivt åtminstone sen igår :)
Hade jag imorse kommit på att jag kanske skulle springa, då hade det funnits ett gäng ursäker
Så peppa medan du har lust och förbered allt du kan medan du orkar. Det tror jag är ett bra tips.

1:a löppasset

2 kommentarer:

  1. GRYMT jobbat!
    Pepp är verkligen underskattat, tror att peppandet nästan är lika viktigt som planerandet.
    Jag vet att då jag va som mest aktiv med joggandet och kom till den "där backen som jag hatar" så peppa jag alltid med "nästan framme, bra för hjärtat" och då kändes det lättare =)
    kanske skulle jag peppa mig att ta mig till gympan imorgon...är inte så sugen dock...det där var ju inte pepp! ;)

    SvaraRadera