torsdag 5 januari 2012

Inget godis m.m.

Jag läste att tex. fru Elin skulle ha godisförbud i 3 månader. Det hade startat hos fru Emsut.
Jag grunnade lite på det där och tänkte att jag nog inte ville ha förbud. Det är ju trevligt om man kan komma undan ibland iallafall.. Men så tog jag upp det med J hemma. Han var på. Jaha. Ja då kan man ju inte vara sämre. Men vi sa att vi börjar med Januari ut. Och att vi kan få planera in några få gånger av fika åtminstone. Så, då var det klart! första utmaningen kom igår då det bjöds på blåbärspaj med grädde på jobbet. Jag vet inte om den var god.
:)

3 kommentarer:

  1. Det är ju inte alla det funkar för med förbud, men funkar det så är det kanon. Lycka till. Kram och pepp

    SvaraRadera
  2. jag körde godisförbud ett år en gång, men då räknade jag inte in glass och fika men likväl var det jättesvårt, för jag är den STÖRSTA godisråttan...
    nu försöker jag att iaf bara äta en gång i veckan ;)
    Va duktig du var som stod emot, januari ut det grejar du -heja heja! =)

    SvaraRadera
  3. Fru Elin. =)

    Jag har inte testat godisförbud tidigare. Det som jag är mest rädd för är att jag helt enkelt bara kommer glömma bort det och VIPS så har en godisbit slunkit ner. Haha! Men har talat om det för familjen och på jobbet så förhoppningsvis är det någon som hajar till om godisen är på väg mot munnen min.

    Förbud är ju lite dramatiskt och jag är nog mer för att ha en dag i veckan som man äter, det gamla hederliga lördagsgodiset kanske. =)Men jag testar och ser hur detta slutar.

    Trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera