måndag 21 maj 2012

Cykling och joggning

Vad trevligt det är när man överträffar sig själv!
I lördags blev det en lång cykeltur på ca 1.5 mil, samt en promenad, bland annat upp på Djävulskullen. Själva höjden var inte så hemskt hög som det kan verka, men ganska jobbig att komma upp på ändå!

På söndagen gjorde jag min längsta runda någonsin joggledes. Det blev drygt 7 km! Jag delade dock upp det i 9 minuters intervall av joggning med 2 minuters promenad emellan. Det blev ungefär fyra såna + lite uppvärming och lite nedvarvning så jag var ute i knappt en timme. Det gick inte så fort, men det gick och jag är glad och var mycket trött på slutet. Det var dessutom ganska varmt och soligt, så det gjorde rundan lite jobbigare. På slutet när de 4 st 9 minuters intervallerna var över så kom jag in i skuggan och plötsligt var det lite kul att jogga på i slutet :)
Någon gång i livet ska jag nog springa en mil. Men inte idag och kanske inte ens snart. Det var inte kul det här, men jag är stolt!

1 kommentar:

  1. Självklart ska du vara stolt, 7km är verkligen en prestation och jag förstår att du har målet "milen", det har jag med! (inte just nu alltså;)
    Och nu måste det nästan vara nära eller pass nummer 20?!
    Och då har jag inte ens berömt över cykelturen!!!
    HEJA HEJA VA DU ÄR GRYM! =)

    SvaraRadera