torsdag 3 maj 2012

5 km

Helt plötsligt har jag sprungit 5 km. Det känns bra.
Jag var sjukt seg igår, mycket huvudvärk så när jag kom hem gick jag faktiskt och la mig efter middagen.
Som tur var så fick jag med mig J och vi avtalade att springa 2 timmar efter maten, dvs. kl 8.
Det kändes inte troligt när jag låg där och försökte unkomma mitt sprängande huvud. Men det blev lite bättre och jag tog mig ut, mycket tack vare vårt avtal. Jag bestämde att en runda var tillräckligt, så vi började promenera till spåret för att enligt mig göra minsta möjliga men ändå hålla avtalet :)
Först var det lite minisegt och jag tyckte att jag hade alltför låg fart, sen varierade det och det var stundom lätt och stundom jobbigt igen. Jag pressade lite till, och lite till, så till slut bestämde jag att 5 km får det bli. Till slut blev det 5.02 km på 36.11 min.

Första 4 km sprang jag på 27.27 vilket ger medel pace på 6.52 ungefär.
Jag skulle nog vilja ligga lite lägre där, men det är tungt!

Om knappt en månad är det blodomloppet och det skulle ju vara kul att förbättra mig lite, men jag tycker det är ganska svårt att veta hur. Jag fortsätter iallafall att springa. På fredag tex, då ska jag och E ge oss ut på lunchen har vi bestämt. Jag tänker att det blir en kortrunda, men det blir iallafall en runda!



1 kommentar:

  1. Avtal är bra! Att hålla dem, är ännu bättre!
    Märkligt nog så brukar det bli bättre med huvud och värk när man kommit ut, så minns jag det iaf att det var för mig!
    Tyvärr har jag inga knep för hur man förbättrar sin löpning...
    Hoppas någon annan kan tipsa dig! =)

    SvaraRadera