fredag 29 oktober 2010

Simning

Igår hade jag crawl-träning. Det var jobbigt igår vi fick simma väldigt långt! Framförallt så  gjorde jag något som jag inte kunnat förut och som jag inte trodde gick riktigt. Jag simmade 100 meter crawl utan att vila. Det kanske inte låter så mycket för er. Men det hela hänger på två saker:

1. När man crawlar så kan man inte som med andra intensiva motionssporter andas järnet hela tiden. Man är hänvisat till några få andetag och kan absolut inte öka andningstakten. 
2. Jag har haft väldigt svårt att hålla olika intensiteter. Jag har känt att antingen så kommer jag framåt och då blir jag trött direkt. Eller så vet jag inte. 

Men igår höll jag igen på tempot och det gick faktiskt bra. Detta ledde ju såklart till att behovet av att tok-andas inte blev lika starkt heller. Det här var en superbra början känner jag. Men jag ska bli bättre också! Igår sa jag till tränaren att jag antagligen skulle bli tvungen att vila. Ja, om du måste så vila, men försök iallfall sa hon. Det är det bästa man kan säga till mig. Det peppar mig så mycket mer än om någon säger att jag måste och absolut inte får vila. Jag vet att många andra känner precis tvärtom, hur känner ni?

/Anna


1 kommentar:

  1. Åh jag vill också kunna crawla. Ska nog be min kompis som kan det att ge mig några lektioner. Vad är det där på bilden? Jag skulle behöva något som sitter över näsan då jag har lite problem med att vara under vattnet utan att hålla gör näsan. =) Något man säkert kan träna bort men det är ju lite svårt när man får panik och tror man ska drunkna.

    Härligt att du ligger på BMI normal nu, måste kännas skönt även om det är ett konstigt mått på huruvida man är sund eller ej.

    Ha en skön helg!

    SvaraRadera