onsdag 13 oktober 2010

Förra veckans nederlag glömd och gömd

Jag hade en ganska säker känsla idag när jag gick och vägde mig, av att förra veckans plus skulle ha övervunnits. Jag hoppades även på ett litet extra minus...
och det fick jag. -1,4 kg ner denna vecka. Skönt! Det betyder att jag nu står på 75 kg jämnt. Det känns bra gör det. 1 kg till och jag är normalviktig enligt BMI, om man nu ska lita på den... ? :)
Men målet 70 kg i jul tror jag kan gå, vi får se. Jag kommer göra min grej och inte pressa på något. Det har ju gått bra hittills och som många andra säger så är det inte hur fort det går, utan att det går (helst stadigt) neråt.
Känns bra idag iallfall.  Jag klarade av mina mål och gick ner som jag ville. Så vad ska nästa veckas mål bli???
Det tål att tänkas på!
/Annan

2 kommentarer:

  1. Jag kan bara gratulera! Härligt med fint resultat och lite ny motivation.

    SvaraRadera
  2. Nämen vilken härligt röd blogg du har :) Och roligt att det verkar gå bra ditt projekt :)

    Sv: så du simmar också? Kul! Jag ska ju som sagt börja idag. Ska bli intressant. Men kul. Har ju simmat mycket på somrarna så crawl det kan jag, hur går det för dig då? Med crawl-kursen?
    Kram!

    SvaraRadera