onsdag 27 oktober 2010

Dubbla pass

Jag läste igår på en blogg där personen skivit upp sina veckomål/utmaningar. Jag funderade lite på vad jag skulle kunna tänka mig att utmana mig själv med då jag läste igenom hennes punkter. En av dessa var att köra dubbla pass en dag. Det var inte min punkt, det kände jag direkt!
Jag kör inte direkt pass nu, jag simmar crawl en dag i veckan och cyklar 5 km enkel väg till och från jobbet varje dag. Jag tycker det känns helt okej, men vill egentligen få till en grej till i veckan tex ett simpass eller något annat. Men oftast blir det "bara" simning och cyklingen då. Igår iaf, så klantade jag mig, så när jag cyklat 2/3 av vägen till jobbet, så kom jag på att jag glömt en grej hemma som jag bara var tvungen att ha! Så det var bara att cykla tillbaka igen, hämta den och cykla till jobbet igen. Jag uppskattar att jag alltså cyklade närmre en mil enkel väg igår. Sen hade jag och Y bestämt att simma på lunchen. Det rådde enade meningar om huruvida vi verkligen skulle göra det sen, vi ville helt enkelt inte. Men se på sjutton, om vi inte gjorde det ändå! Sen cyklade jag såklart hem också den dagen. Summasummarum tänker jag, kan inte min extra cykeltur i kombination med simning samma dag räknas som att träna dubbla pass? Jag tycker det.
Så jag är lite nöjd jag!
Men lite mål borde jag ändå ha. Få se om jag ska hitta på några efter vägningen idag. Då börjar ju veckan på nytt liksom...

/Annan

Update: -0,8 på vägningen idag, vad sägs om det? /nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar