onsdag 20 oktober 2010

vikt igen + lite om ryggont

Det hade gått bra idag också. Jag körde typ samma mål som sist, att inte äta upp alla propoints, utan snåla lite där och det visade fint resultat. -0.4, är jag helt nöjd med!
Idag ska vi på massagekurs, massage för husbehov kallar de den. På sistone har jag väldans mycket värk i axlar, nacke, och hals. Det beror på stillasittande arbete (stirra dator dagarna i ända) och att jag tuggar på natten (även känt som tandpressning). Finns en del att "skylla" på och jag hade säkert kunnat förbättra mina odds bättre än vad jag gör, men så är det. Besvär har jag haft länge, men de kommer och går i intensitet. På sistone har jag haft väldigt ont och huvudvärk av detta, så J har ställt upp och masserat i princip varje kväll. Men utan kunskap då :)
Så nu har jag anmält oss till denna kurs, och hoppas att vi, eller framförallt J ska lär oss några schyssta grepp/moves eller vad det kan heta... Framförallt är det bra att lära sig hur man ska göra för att inte trötta ut sig själv. Yes. Vi får se. Jag måste peppa igång mig själv med mina gummibandsövningar också, dessa är till för att stärka upp ryggen och göra så jag inte får så ont. Om någon av er tittat på min träningssida, så kan man se att dessa ryggövningar lyser med sin frånvaro just nu. Kanske är det därför som ontet har blivit värre? Jag ser dock inte en klockren koppling tyvärr. Men pepp pepp. Ikväll ska jag dra lite i gummibandet iaf. Så får vi se sen. Motivationen där är inte på topp tyvärr.

3 kommentarer:

  1. Tack så mycket och jag tänker hela tiden på att detta inte är ett projekt för stunden, utan för evigt. Jag gillar ju min vardagsmotion och börjar komma in i det. Men som sagt, 20 år utan vardagsmotion är min kropp och huvud vant vid. Men nu får vi kämpa och ändra på det :D

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jo men kom igen nu Anna, här får du lite PEPP!!! DU är grym ju, du fixar det här - kom igen ;)

    SV: tack så jättemycket, haha ja ni får väl se de där presenterna snart - men vadå, om man inte är med får man ju inte det man vill ha kanske .. ;)

    SvaraRadera
  3. Härligt med minus! Duktigt gjort. :) Peppkram!

    SvaraRadera