fredag 25 mars 2011

jogg 4

Jodå, jag tvingade mig upp imorse, medan sambon låg och snusade.
Jag hade ju hoppats på vacker soluppgång, men det var rätt disig. Helt okej ändå. Bara lite för kallt (-1).
Jag körde samma pass som sist, denna gång hade jag lagt in intervallen i Runkeeper i mobilen, så vid varje byte fick jag meddelande i örat om att köra "slow" (gå) eller "fast" (springa). Det fungerade bra, men jag funderar på om det går att lägga in musik också? Jag får undersöka det. Tips om appen fick jag förresten ifrån Elins blogg.
Jag hann bort till joggingspåret innan jag vände (ironi va?) och såg där att det var fullt av snö i det fortfarande, så det får bli gångvägar och löpband ett tag till.
Stolt över mig själv för att jag tog mig upp imorse, och nu kan jag ha gott samvete hela dagen! :D
/Annan
Jag fattar inte hur jag ska ändra till km i webbverktyget, så det blir obegripliga min/mile sålänge :)

2 kommentarer:

  1. Vad du är DUKTIG!
    Härligt! =)

    SvaraRadera
  2. Har du hittat hur du kan ha musik till? Svarade i min blogg men det är kanske inte alltid man tänker på att kika tillbaka där. =) Så här löd svaret.

    Japp, jag har musik till, när du slår på Runkeeper så välj Playlist och där kan du välja mellan dina spellistor som du har i iPoden i telefonen (i alla fall om du har iPhone som jag annars vet jag inte). Jag använder mig inte så mycket av varken pace eller speed, men vad jag vet är det de två man kan välja mellan. Jag har pace för jag siktar ju på att springa 5km på 30 min och då vet jag att jag behöver ligga på 6min/km för att lyckas med det. Men oftast tittar jag inte på det utan lyssnar på när jag får tiden för de olika kilometrarna, oftast ligger jag på 7min/14min/21min osv och då vet jag att jag springer som vanligt och kommer landa på 35 minuter.

    Jag har testat att lägga in att den ska coacha mig i target pace, då väljer du en tid som du vill springa 1km på och sen säger den åt dig om du ligger före eller efter… det var inte bra för självförtroendet att alltid höra att man låg efter. =)

    Kika runt och testa en massa så hittar du nog något som passar dig, jag har köpt PRO varianten så jag vet inte om alla funktioner är desamma i och för sig. Lycka till och trevlig helg!!

    Hoppas du får till det som du vill ha det. =)

    SvaraRadera