tisdag 6 mars 2012

En liten jogg

Igår var ingen bra dag.
Men när jobbandet var slut så var jag ändå pepp att få till någonting bra. Så jag laddade för att laga snabb men god mat, och vara hemma och pyssla istället för att tvinga iväg mig till simningen. Just igår vill jag inte.
Dock så kände jag såklart ändå att jag egentligen ville ha tränat. Jag funderade på en joggingrunda, men det är  lite jobbigt när det är mörkt att springa själv tycker jag (förutom att det är jobbigt att komma ut...). Jag bestämde mig iallafall för att inte tvinga mig ut.
Efter maten skulle J iväg och klättra och då kom jag på idén att jag kanske kunde ta en joggingtur och möta honom när han kom hem därifrån.

Ganska snart efter att han gått började jag baka kakor. Smart? :)
Och så ringde min äldsta vän och berättade roliga nyheter, pratade med henne i en timme, det var mysigt.
Efter det så kom jag äntligen mig för att gå upp i syrummet och pyssla lite. Men jag hann såklart inte så långt (en kväll är bara SÅ lång) innan J ringde och sa att nu var det dags. Då var jag sjukt osugen eftersom jag nyss kommit igång, men bättre att bara göra det tänkte jag. Så det blev ändå 3.5 km jogging igår (4). Det är jag nöjd med.

1 kommentar:

  1. heja heja!
    Men visst håller jag med dig, kvällarna tar alldeles för snabbt slut för att hinna med allt man vill =(
    jag skrev nyss på en annan blogg att man ska ha extra cred när man inte har lust och "gört" ändå så HEJA DUKTIGA DU! =)

    SvaraRadera