tisdag 13 mars 2012

att inte vara så bra

Igår var jag på simning igen. Ja det var väl okej till en början. Men såklart skulle vi simma fjäril. Jag överdriver inte när jag säger att jag verkligen inte fattar grejjen. Och i början är ju det ok. Visst är det. Jag vet.
Men det är inget kul när de andra fattar och inte jag. I början är alla lika hopplösa men sedan är det några som fattar någonting och liksom klarar av att ta nästa steg. Jag pratar inte om någon perfekt eller en hyfsad fjärilssim utan bara ett steg till. Till slut är det så att alla klarar av att prova nästa steg och nästa och nästa. Utom en. Jag.

Ibland spelar det ingen roll att man bara ska jämföra med sig själv. Ibland är det bara jobbigt att inte lyckas hänga med.

2 kommentarer:

  1. nej ibland spelar det ingen roll. men, jag tycker du är grym! KRAM

    SvaraRadera
  2. Jag förstår dig verkligen,
    men jag tycker ändå inte du ska vara för hård mot dig själv!
    Det kommer att komma, det är jag helt övertygad om!!!
    Fortsätt kämpa, heja heja!!

    SvaraRadera