torsdag 10 mars 2011

På't igen!

(Haha, jag skrev först "Nya mål" som bloggrubrik och då det automatiskt fylldes i, insåg jag att den rubriken redan använts av mig.
Jaha, Mot nya mål försöker jag med då, nej det var också en gammal rubrik. Borde det här säga mig något??
Till slut hittade jag iallafall en oanvänd rubrik, och kan härmed börja inlägget... )

Jag har alltså börjat skriva igen, ja en och en halv vecka iallafall är inte fy skam. Jag har bestämt att försöka mig på de här sista kilona nu, sen ska jag sluta och vara nöjd. Då jag började denna gång så stod vågen på 73 kg och på en vecka hade det blivit 71.9. Bra jobbat må jag säga.
Nu har jag satt som mål att gå ner till 68 först, dvs. 5 kg. Det ska nog gå bra. Jag har också blivit lovad en belöning denna gång, en riktigt bra en! Men det berättar jag om senare. Jag kan iallafall säga att det är en riktigt bra morot att se fram emot!

Idag blir det simning. och så har jag tagit grönt kort i klättring, vilket betyder att jag får säkra någon annan som klättrar. Jag tänker att jag kanske slipper gå på gym regelbundet om jag hittar på andra sporter att göra.
Någon "vänlig" själ hade även lagt ett träningsschema för joggning på mitt skrivbord imorse, nå jag vet vem det är:) Vi får se om det kan bli något för mig det med. Isåfall har jag mycken träning att se fram emot i vår...

2 kommentarer:

  1. men! vilka snälla själar du har omkring dig!!

    SvaraRadera
  2. Jag är så sugen att också börja igen, speciellt när jag läser dina fräscha och inspirerande inlägg!
    Men jag är så rädd att det ska "fyllas i automatiskt hos mig med" och att jag kommer falla ur igen...Ge upp och...jag vet inte om jag "törs" blogga igen om vikten...fastän jag behöver gå ner ca 8...
    MEN jag kommer följa dig iaf =O)
    DU är så DUKTIG! =O)
    Klättring, vad häftigt (extra häftigt tycker jag eftersom jag är höjdrädd!)
    hur ser jogging schemat ut?=O)
    Blir jättenyfiken på belöningen också!=O)

    SvaraRadera