söndag 20 mars 2011

Joggning nr 2

I helgen har J och jag hälsat på familj i S-holm. Poängräknandet har inte gått hellysande. Men träningen är jag mycket nöjd med iallafall!
Igår morse vaknade jag för tidigt, men solen sken rakt in där vi sov. Det finns inga persienner där och jag är tyvärr mycket dålig på att sova i solljus:( Efter en aning gruff hit och dit så steg jag upp. Åt en halv banan drack lite vatten och gav mig ut. Turligt nog så var J pigg på att hänga på, vilket gjorde det hela mycket trevligare (till största delen :) ).
Jag följde ett av joggpassen jag fått av M som var såhär:
Uppvärm: 5 min gång (g.),1 min jogg (j.)
Pass: 3 min g. 5 min j. 3 min g. 4 min j.
Nedvarv: 3-5 min g. (blev 10 för jag beräknade vägen fel :))
Detta räknar jag som andra gången, för som alla vet - två gånger är en vana.
Nästa gång blir antingen på måndag eller tisdag kväll.

Efter denna minst sagt uppfriskande löprunda (det var 0gradigt och vi tog för lite på oss båda två:) ), så intog vi en god frukost och sedan klippte jag håret på min far. Sen var vi på konstutställning på Liljevalchs på djurgården. Det blev en promenad ifrån Östermalm där pappa ställde bilen, väldigt soligt, väldigt mysigt. När vi skulle hemåt igen så hade övriga sällskapet utom jag och J åkt i förväg. Vi började därför gå med avsikten att ta en spårvagn eller buss när det passade. Första spårvagnen var helt full, så vi tänkte att vi går en bit till, det är ju soligt och fint. När vi väl kom till kajen så var det väldigt vackert där med, så vi gick vidare. Sen vid Norrmalmstorg var det ju så nära, så tills slut blev det att vi gick hela vägen till centralen. Skönt men med tanke på joggning och allt gående på konstutställningen så var jag ganska mör i benen efteråt :)
Idag blev det ännu en liten promenad i det fina vädret. Så det har blivit en del solintag i helgen, vilket jag tror påverkar humöret positivt framåt med.

Imorgon ska jag som omtalat på träningsrådgivning, så vi får väl se vad jag lyckats övertyga mig om att jag behöver för typ av gym-kort när dagen är slut?

Idag blev det långt minsann.
Ha det fint du som läser
/Annan

1 kommentar:

  1. jag gillade speciellt det där med "två gånger betyder en vana" och vad du är grym!
    Mycket promis och att du tränar jogging igen, mycket bra! =O)
    självklart underlättar sol och sällskap, men min halva lyckades inte få med mig på gymmet förra veckan =O(
    Fast när jag läser din blogg så känner jag mig inspirerad! kanske skulle jag ta mig iväg till gymmet denna vecka -helst två gånger då så det är en vana ;O)
    Ha en trevlig vecka och kämpa på =O)

    SvaraRadera