torsdag 17 mars 2011

Gym + springning

Igår fick jag följa med M till gymmet. Vi tränade på massa olika apparater och idag har jag träningsvärk i axel-rygg-arm-partiet iallafall! :) Som tack för att jag fick träna gratis så måste jag gå på träningsrådgivning där. Vilket jag då tänkte betydde att de ska berätta att jag måste köpa årskort. Vilket inte är aktuellt då jag tränar på simning m.m. så kommer jag inte gå dit mer än någon gång i veckan. Men de kanske kan ge mig något klippkort? Sen började jag fundera på om det innebar något annat än det, typ att han ska berätta vilka maskiner som är bra för vad, och isf, ska jag då ha med träningskläder? nej jag vet inte. :)

Som jag nämde tidigare så har jag fått ett joggingschema från ovan nämnda M, för hur man tränar från att springa igenting till att springa 5km (inför Blodomloppet, som jag inte bestämt mig för att springa än :) )
Iaf, igår så tänkte jag mig att jag skulle köra ett av dessa pass, det handlar typ om att varva joggning med att gå.
Och vi började på löpbandet, men jag hade glömt pappret, så det blev någon hemmasnickrad variant istället. Ändå så är jag nöjd.
Jag började.
Nu är det bara resten kvar?
Ikväll blir det simning som vanligt, men jag har planerat att ta med skorna då jag ska till Sthlm i helgen, så dag 2 på träningsschemat kan komma tidigare än man anar...

1 kommentar:

  1. Att börja är mycket bra och jag är säker på att du kommer fortsätta fullt ut!
    Ett lopp är en morot för att orka fortsätta träna eller att ta tag i det, iaf var det det för mig förr..nu är jag lite mera later...
    Duktiga du med simningen också!
    Kämpa på och ha en trevli helg!

    SvaraRadera