måndag 3 januari 2011

2011

Hej där,
Nu är det dags att ta itu med livet igen :)
Jag har ju några kilo kvar som jag vill få bort, och jul-nyårshelgen har gett mig något till :)
För att det ska bli lite roligare ? så är jag med på Cornelias rivstart Mitt mål är att gå ner 4 kg på dessa 8 veckor. Jag har inte vägt mig ännu efter nyåret, men tänkte göra det i morgon bitti och räkna därifrån.
Sedan blir det förhoppningsvis måndagar jag väger mig på. Jag ska skriva i min lilla checklista det börjar jag med idag. Träningen blir cykel till jobbet (men inte idag) samt ev. något mer. Vi får se lite. Jag vet ju att det är mat-räkningen som räknas för min del och det blir också min stora satsning nu.
Jag ska försöka ta mig iväg och simma någon dag den här veckan även om den också är lite uppblandad med föräldra-, bror samt teaterbesök (dock inte på samma gång). Vädret ser så promenadvänligt ut nu också, det bör man ta vara på :)

Gott nytt 2011 (året då jag kommer under 70 minsann, det ska bli trevligt!)

4 kommentarer:

  1. vilken härlig inställning! =O)
    Ska kolla in den där rivstarten och se vad den innebär -kanske jag också nappar?
    Heja,heja duktiga du!=O)

    SvaraRadera
  2. duktiga vi ska vara nu! du och jag alfred! :)

    SvaraRadera
  3. Oh jag är också med i Rivstarten. Precis vad jag behövde! Fick arslet ut och gick till gymmet ensam igår. Alltså till styrketräningsdelen. Känner mig stolt över mig själv. =)

    Lycka till med under 70. PEPP PEPP PEPP!!

    SvaraRadera
  4. kikar in med en liten peppkram. vd gör du för att gå ner i vikt?
    emma

    SvaraRadera