tisdag 28 december 2010

En lista

Svart på morgonen, rött på kvällen För att förhindra den värsta bloggtorkan, så kommer här en lista. Vad äter du? är frågan. Det kanske ni tycker är kul ni får som läser här :) eller inte? Jag hittade listan.. någonstans ute i etern. Här kommer listan...
Varm dryck
Te med mjölk! Svart på morgonen, rött på kvällen
Kall dryck Vatten
Alkoholhaltig dryck  Öl eller rött vin
Drink Mailbu och Cola eller kanske en mohito?
Pålägg Skinka, leverpastej, ost, makrill, ägg...
Grönsak Gurka är godast
Frukt Banan päron clementin och ananas
Bär Hallon
Krydda Persilja, vitlök, citron är en vinnande kombination
Godis choklad blandat med sura saker
Snacks chips
Choklad är gott, se ovan. Mörk. Ljus går bra ibland. Fyllning är gott det med.
Ost är gott. Primadonna, vita och gröna mögelostar det mesta tror jag går ner :)
Sallad på sommaren, med räkor, halloumi, avocado m.m.
Tårta Finns många goda. Choklad går hem även här, men även mammas utan fyllning med jordgubbar på.
Bakverk Kladdiga och mustiga choklad-verk 
Sås Gärna, men på sidan helst
Glass Saffran, riktigt mörk chokladglass, kaffeglass och många andra
Snabbmat Kebab är nog favoriten, eller en café macka?
Flingor Nja. Perioder mer på sommaren.
Pizza Inte mycket. Men det är gott! skinka champinjoner och oliver typ.
Naturgodis/Nötter Det vet jag för lite om :)
Soppa Turkisk linssoppa
Utländskt kök Indiskt tänkte jag nu, men det finns många goda
Halstablett/Tuggummi Nej inget utan anledning.
Äter inte Selleri, gröt och lutfisk

Ps. Jag har inte satsat så mycket i jul. Försökt välja bra men inte skrivit. Vägde mig imorse och det var ca 1 kg upp. Det är ingenting enligt mig. Nu när jag får välja själv vad jag ska äta kommer det gå som en dans att skaka av sig de där kilona :) Jag återkommer när jag är riktigt igång...


1 kommentar:

  1. Vilken rolig lista! =O)
    Den måste jag också göra =O)
    Ett kilo var verkligen inte mycket och vilken otroligt HÄRLIG inställning du har! =O)

    SvaraRadera