torsdag 23 februari 2012

Vikten av...

att smörja kedjan på cykeln.
Kära vänner, den är stor.
Jag har cyklat på ett bra tag nu och bara känt hur segt det är. Men det har ju varit slaskigt och isigt, så jag har tänkt att det är så det är. Sedan blev det barmark här, och fortfarande går cykeln så trögt att trampa och nu krånglar stödet så att jag måste sparka på det. Det var egentligen där det började. Jag kände att jag måste försöka smörja upp stödet, det är ju galet att stå och sparka ner det varje dag. Så när jag väl tog tag i det, så tänkte jag, kanske smörja lite kedjan också? det borde den ju gilla? Om det gjorde.

Nu går det så lätt lätt lätt att cykla, det är som att jag blivit sjukt stark i benen!
Så vänner, glöm inte att smörja kedjan ibland!

Ps. Ovanstående brukar ofta kunna inträffa i något mindre omfattning då det är dags att pumpa däcken på cykeln. Jag fattar inte vad jobbigt det blivit att cykla, ända tills jag pumpar dem. 

1 kommentar:

  1. bra tips =)
    Men jag tycker inte du ska underskatta dina fina benmuskler som du byggt upp med all motion, det är nog mycket bättre än en smorning =D

    SvaraRadera