tisdag 17 maj 2011

Runkeeper

Med lite bråk har jag nog till slut blivit ganska nöjd med Runkeeper appen jag har till min telefon.
Det är en blandning av buggar och handhavande fel som gjort att det strulat tror jag, men på sistone är jag ganska nöjd med det alldeles gratis:a programmet.
Jag använder det när jag joggar främst, och nu har det kommit sig fram en liten utmaning som jag tänkt kunde vara kul att haka på.
Nästa vecka ska jag springa loppet jag börjat springa för och efter det behöver jag flera morötter för att fortsätta gissar jag. En sådan kan vara att andra kommer se hur mycket! (inte lite) jag har sprungit.
Så jag tänkte vara med!
Allt man behöver göra är att använda runkeeper och ladda upp sina resultat, och såklart köra på!

Här kan man läsa om utmaningen/tävlingen

2 kommentarer:

  1. Hej
    Använder oxå runkeeper. Min man laddade ner appen på ipfone så jag har den på när jag ute promenerar. Bra tycker jag även till det.
    Min man har den när han springer=)
    kram

    SvaraRadera
  2. SV: De innehåller rätt så mycket kolhydrater, dvs socker i olika former. Å andra sidan är det okej att äta just kolhydrater inom en halvtimme efter träning, då man behöver fylla på förråden. Plus att barsen innehåller protein, och det behövs också för att stoppa nedbrytningen av muskler som alltid sker när man tränar.

    Sen tror jag att man ska vara vaksam så att inte kroppen upplever barsen som godis så att de väcker sug efter mer socker. Jag äter bara en halv till mellanmål, och jag har alltid några i väskan som "nödproviant" ifall jag inte hinner med någon måltid, men det är absolut inget jag tänker äta i tid och otid.

    mvh//pernilla be

    SvaraRadera