måndag 16 maj 2011

nr 21

Jag sprang i torsdags som jag hintade om. Den största psykiska utmaningen hittills innan.
Jag var ledsen, fruktansvärt osugen Och det regnade när jag äntligen tvingade mig ut. Jag ville inte hela cykelvägen till spåret men tvingade mig. Jag tänkte: när jag har klarat det här, då! Väl i spåret ringde J och sa att jag kunde komma hem, för det regnade ju så mycket och det var ju inte så bra. Men jag körde. Väl i spåret så kändes nämligen helt okej. Jag kände mig stark och duktig! och det var jag också :)
Jag tog det lugnt då men sprang så långt jag skulle enligt schemat.

I helgen bouldrade vi. Jag tyckte just då att jag inte var så trött. men på kvällen började benen pirra och armarna ajaj! Så visst hade jag tagit i! :)
Sedan en heldags trädgårdsarbete på det, inkl. ogräsrensande, flyttande av buskar och grävande av djup grop i sten-ler-jord. Min rygg känns idag kan säga...

Löppasset idag då, det var det inte alls lika jobbigt som nr. 20, jag var mer inställd på det tror jag. Det blev ett lunchpass, även idag regnade det lite på lilla mig, men det var helt okej. Jag sprang efter eget (och J:s) huvud idag och hade i förväg bestämt mig för att springa 3 km-sträckor med lite högre fart. Det gjorde jag och jag blev nöjd.
Jag gick 2 min mellan varje km och min fart blev såhär: 1 km = 5.31 min, 2:a km = 5.53 min 3:e km = 6.10 min.
Jag gick ut lite hårt det kände jag själv, så jag blev rätt trött kan jag säga. :)
Nästa pass blir onsdag eller torsdag, har ej bestämt helt hur det ser ut.


ps. om man vill kan man försöka vinna 40 par skor. Det verkar enkelt men kanske är svårt? Om jag vinner tänker jag skänka bort minst 10 par skor. Kanske en utlottning på bloggen? fast jag har nog inte tio läsare ens, haha! :)

3 kommentarer:

  1. Duktigt!!! Hur var det att lunchspringa?

    SvaraRadera
  2. Men lägg av vad duktig du är!!! =)
    Det är så man skäms här borta ;)

    SvaraRadera
  3. Du är verkligen superduktig! Man känner sig så nöjd när man gör det trots att man inte alls är sugen, och man mår ju så mycket bättre efteråt. Det blir nog premiär för mig i regn ikväll och jag vet inte alls hur jag ska klä mig. jag behöver nog regnjacka för att inte bli genomvårt, men hur varmt blir inte det?

    mvh//pernilla be

    SvaraRadera