tisdag 10 maj 2011

Matdagbok

För första gången sedan typ januari, har jag skrivit matdagbok hela veckan. Okej, jag satt idag och försökte uppskatta vad som slank ner i helgen, men jag är ändå nöjd att jag försökt skriva. Det är endast eftermiddagens middag kvar att skriva om för att hela veckan ska vara avklarad. Bra!
Innan när jag körde viktväktarpoäng så har jag alltid helt struntat i aktivitetspoängen, men denna gång har jag bestämt mig för att jag får ta dem.
Jag har dock räknat lågt. Tex för joggning har jag räknat hela passet på mellan (av alternativen: lätt-mellan-hårt) trots att jag är säker på att själva joggandet är hårt. Jag har räknat lätt på cykling till jobb, trots att det ofta ligger på mellan åtminstone.
Nu har jag dock tjänat in så mycket AP som man kan på vecka, jag har ätit upp dem och dessutom ätit bouns poäng. Men inte fullt. Så jag behöver bara hålla mig på en bra nivå till middag så har jag klarat av denna vecka. Och det klarar jag ju.

Det intressanta för mig, var att det var två dagar då jag verkligen överskred dagsransonen. Båda dessa dagar åt jag saker utöver vad jag egentligen var riktigt sugen på. Dumt va! :)
Tex. rabarberpaj (men den var sjukt god!) och popcorn var bovarna. Fast problemet var väl mest att jag först ätit en god middag med lite för mycket av allt :)

Jag är iallafall nöjd med min första vecka och ska försöka anstränga mig för att köra minst en vecka till!

/Annan

3 kommentarer:

  1. härligt! superduktigt, och bra att vanan sitter ju?!

    SvaraRadera
  2. åh, vad du är duktig!
    Jag har funderat mycket på detta och har nog tänkt att försöka ta tag i matdagboken och viktväktarna nästa vecka igen, det går lite åt fel håll här nämligen =OS
    SÅ jag ska bli inspirerad av dig och köra igång nästa vecka =)
    DUKTIGA du!

    SvaraRadera
  3. Visst kan det vara intressant att föra matdagbok!? Man öär sig mycket om sina matvanor, ibland tänker man inte, man bara äter... eller inte äter! :)

    SvaraRadera