torsdag 13 oktober 2011

För 36:e gången.

Igår hängde jag som sagt med gänget ut på lunchjoggning. Jag hade verkligen ingen lust och kände mig rätt mosig och dan när det var dags, men ut skulle vi!
Jag höll ett bättre tempo än jag skulle gjort på egen hand, men jag och E sprang inte så långt, knappt 3 km. Jag var dock helt slut efterråt och nöjd! Det var mitt 36 löppass sedan den 16:e mars i år. Det är1,2 löppass i veckan det. Man får väl vara nöjd som nybliven löpare!

Därefter, på kvällen, klättrades det. Det var J, E, S och jag. Tyvärr hade mina klätterskor mystiskt nog hoppat ur kassen med grejjer, men det löste sig då det var en kurs i hallen och jag fick låna ifrån dem. Dock så fick jag väldigt ont i fötterna av dessa skor. För er som inte har koll, klätterskor är små. Riktigt små. Ja. små! :)
Man böjer liksom in tårna litegrann i dem, allt för att få bra fäste på klippan, eller greppen. Skorna jag hade igår var av ett bättre märke och därför ganska spetsiga dessutom. Summa summarum, jag hade ont i fötterna.
För dagboken skriver jag: jag klättrade först i vänstra hörnet alla grepp, ungefär halva väggen. sedan klättrade jag den gröna som är 5A. Den var kul, jag vilade en gång och sen när det var typ 1.5 meter kvar upp, så tog jag ett enda fuskgrepp för foten. För jag ville så gärna upp! Jag anser att det var värt det :)
Efter det försökte J få mig att klättra en blå 5B led. Jag försökte tre gånger, men kom inte långt alls :( Det fanns inte tillräckligt för mig i nuvarande skick att hålla i för att våga ta nästa steg :) Sedan klättrade jag en orange på hörnet, men även där blev det för tungt med den typen av grepp.
Det känns att jag har blivit sämre. Träna mer! Bli bättre! gogogo.

För den som undrar så måste jag verkligen skärpa till mig med maten. Det går inte bra :( Det går inte ner alls och jag är missnöjd! imorse vägde jag in mig på 78 blankt. Jag vill göra något åt det här nu, men jag hade hoppats att det skulle gå lite på gammal vana. Det gör det alltså inte. Skriva verkar vara min enda väg nu... :)

1 kommentar:

  1. 1,2/vecka, har jag skrivit att du är grym? ;)
    Och klättrande också, riktigt mycket motion här ute på bloggen vill jag lova, härligt! =)
    Jag vet det där med maten, skrivandet är verkligen det som fungerar...
    själv har jag vågvägrat ett tag, vill oxå att det bara "ska gå av farten" men tvivlar att det gör det...tänk om det bara magiskt kunde visa låga siffror när man klev på ;)

    SvaraRadera