onsdag 12 oktober 2011

Ensam uti skogen...

Igår var jag ledig.

Jag spenderade en lång förmiddag ensam i skogen. Det var riktigt skönt faktiskt. Jag åkte till ett naturreservat som heter Ycke nära Ulrika här i Östergötland. Det var superfin urskog och med märkta stigar för att ta sig in. Jag var dock tvungen att gå av stigen, för det var som lite för uppstyrt annars :)
Jag gick omkring, luktade tittade och lyssnade på skogen. Klättrade upp och ner för slänter och kullar. Fikade. Fotade. Åt. Mm. det var en fin dag och mysigt att vara själv också.
Det var ganska länge sedan som jag tog mig tid att planera något för mig själv.
Jag tror att jag ska fortsätta mer med det. Det var bra!

På kvällen var jag allt annat än själv. Då var vi på middagsklubb och hade med oss en urgod chokladmoussetårta med tre olika sorters chokladmousse och drömrulltårtebotten. MUMS. Jag tror den gjorde under för min viktnedgång också ? :D

Snart är det dags för lunchjoggning och ikväll klättring. My god! (därför var det ok att ta bilen till jobbet)
/Annan

2 kommentarer:

  1. Låter helt underbart. Jag blir inspirerad till att ta mig en skön promenix i skogen faktiskt, vi har strålande sol här där jag bor så det är ju perfekt.:) Tack!

    SvaraRadera
  2. Varför tar man sig inte tid till att vara mer i skogen, det där lät ju fantastiskt!
    vad är middagsklubb för något?
    lunchjogg och klättring, heja heja vad du är grym!

    SvaraRadera