tisdag 26 april 2011

Två löparrundor (14 och 15)

Efter en lång och härlig påskhelg så är man nu tillbaka i vardagen. Det har hunnits med en hel del träning i helgen, och det är ju bra med tanke på att jag varit ganska bra på att äta godis ocskå... hrm.
I torsdags så sprang jag hem som jag tänkt. Det gick faktiskt bra, men det kändes stor skillnad att springa på asfalt. Jag har ju haft förmånen att springa i skog på spån på sistone. Men det gick i allafall bra.
Rundan var såhär: 1.5 km uppvärmning gång + 1 min jogg. Sedan 2 min gå, 9 min jogg, 2 min gå, 8 min jogg och så ca 5 min nedvarvning gång på slutet. Jag förbättrade min tid hem från sist, så det kändes bra. Jag sprang längre än sist, vilket också var bra. Jag slapp håll! :)
På fredagen hängde vi hemma slappade lite och fixade och donade lite. Vi drog iväg till köpcentrumet här och handlade lite trädgårdsprylar, man blir ju inspirerad när solen skiner såhär!

Sedan vid 20.30 ca så åkte vi iväg till mamma och pappa och bror på deras landställe. Vi kom strax före midnatt och hela vägen lyssnade vi på dåliga radiokanaler och jag skrålade med så gott det gick. Härligt :) Inte helt säker på att J tyckte det mot slutet av vägen dock ? :)

På lördagen var vi ute och bouldrade igen. Vi har köpt en egen crash-pad, alltså en liten tjock-matta som man kan trilla ner på. Jag hade också fått för mig att det borde finnas bra boulders i krokarna vid landet och visst hittade vi det. Innan man börjar klättra så måste man på något sätt få bort mossan som ofta finns på blocken. Så med stålborste och mycket flit lyckades vi få fram några leder som passade olika nivåer.
Det var riktigt trevligt att sitta i solen och fika och så borsta lite och klättra lite. J mådde mycket bra när han med stålborsten i munnen tog sig upp och borstade för glatta livet. Ja en något udda hobby, jag vet!

På söndagen blev det ännu en löprunda. Då tog vi "lilla rundan" som den kallas på landet, den är 2.5 km, så vi var tvungna att springa två varv (jag fick alltså med mig J!). Denna löparrunda var en med lång löpning, och det gick faktiskt bra. Men trött blev man definitivt. Såhär såg den rundan ut:
5 min gång,1 min jogg uppvärmining, 2 min gång, 16 min jogg (!), 5 min gång och 1 min löpning, därefter gick vi ca 5 min. Själva träningen var då slut, men galna som vi var kom vi på att vi skulle ta ett dopp i sjön efteråt, så för att hålla värmen uppe så sprang jag en till en minutare, då så snabbt jag kunde = roligt!
Sen blev det ett dopp, det var inte varmt, men fort gick det och efteråt var det mycket skönt.

Sedan klättrade vi igen och åkte hem. Igår blev det endast en cykeltur till köpcentra tornby. Men det är ca 7-8 km så det räknas!


1 kommentar:

  1. kul att du förbättrar din löpning, men det borde det ju bli när man är så flitig!
    roligt att få vara utomhus och klättra också, men har man linor då också?
    Eller man kanske inte klättrar lika högt?
    Jag tror minsann du hade ett påskägg fullt med motion, HÄRLIGT! =O)

    SvaraRadera