måndag 26 maj 2014

Valet och så

Jag tänkte skriva lite idag. Hoppas det går för sig.
Igår var det röstning. och visst hjälpte det att rösta, men det är ändå sorgligt hur många som inte röstar och att så många i Sverige och inom övriga EU är så benägna att skylla saker på någon annan. Jag menar att rösta på främlingsfientliga partier. Usch.

Vi har flyttat utanför stan, och bara precis inom tätorten. När jag fick röstkortet och såg vallokalen så tänkte jag, att oj vad mysigt vi ska rösta i skolan på landet, vi kunde cykla dit och kanske ha picknick efterråt. Sedan igår när det var dags, så blev jag osäker på var denna skola exakt låg, googlade och fick veta av google att skolan låg i tätortens centrum. Jag blev besviken, men spelar roll, röstning som röstning, så vi åkte dit. Jag var ändå osäker och J googlade även han upp var skolan låg, jo det skulle vara rätt.
Så när vi kommer in i vallokalen och visar röstkorten, så visar det sig att jag såklart hade rätt från början, vi ska rösta i skolan på landet inte i skolan i tätortens centrum. Typiskt.
Där nånstans försvann min energi (efter en kort natt och försenad ointagen lunch) och det blev en rejäl sockerdipp för mig. Tur att jag har en toppen J som hjälper. Så efter en del missnöje från mig och lite kämpighet kom vi iväg för att rösta och därefter ta ett bad i sjön bredvid skolan på landet. Mycket mysigt och precis så som jag önskade mig det!

Sen när vi kom hem fick jag en hembakad rulltårtsbakelse dessutom, för vi firade min näst första morsdag, som J sa. Mycket fint :)

2 kommentarer:

  1. Jag hade oxå problem attbhitta min vallokal,fick ringa sambon för guidning-vi röstade i omgångar för liten sov:-)
    Dopp och rulltårta lät nice, kul att du skrev -skriv snart igen!!!och hoppas allt är bra!=D

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Julklappstips från en fattig student <3
    Jag handlar från butiker via: www.refunder.se/b/Spara50
    Dessa är mina favoritbutiker

    Campadre:
    https://campadre.se/tipsa/7817?utm_source=mgm&utm_medium=sharelink&utm_campaign=7817

    Lyko:
    https://referme.to/9vACAmo

    SvaraRadera